Senaste nytt

Hyrbil i Sydafrika

Brandten

Medlem
Behöver en hyrbil för 4 vuxna och ett barn på 17 mnd i Capetown mellan 8/2 - 14/2 och sedan i Durban mellan 15/2 - 22/2.

- Hämtas/lämnas på flygplatsen.
- Bilbarnstol.
- GPS
- Plats för 4 handbagage, 2 stora väskor och en liten barnvagn/sulky.
- Fria mil.

Är bara EBS och såg att man fick lite EB-poäng via SAS hemsida men verkar vara dyrare än att boka via resebyråerna tex.

Någon som har tips?
 

Stefan62

Medlem
Kolla alltid vad som är inkluderat i de olika priserna!

Det som ser ut att vara ett lågt pris kan bli ett väldigt högt totalpris på slutet!

PM:a om Du vill ha specifika tips!
 

Kricka

Medlem
Ett tips, oberoende av vilket bolag du hyr av, är att inspektera bilen noga
och be uthyraren notera ev. bucklor, färgskrap etc. innan du åker. Kan vara
lite jobbigt med barn som väntar men det lönar sig.. När Avis påstod att
jag skrapat bilen så gick det som tur var på min hemförsäkring. Tror inte
att de fixar "skadan" utan risken finns nog att någon mer för betala för
samma färgskrap.
 

blobloblo

Medlem
Var osäker om jag skulle starta egen tråd eller skriva i denna. Mods får gärna flytta mitt inlägg.

Jag ska till Sydafrika i slutet av jan och ska hyra en bil där nere. Någon som vet om det behövs ett internationellt körkort eller om det går bra med ett svenkt. I bokningen står det nämligen internationellt men när jag pratat deras kundtjänst 2 ggr säger dom att ett svenskt duger bra. Någon som har någon erfarenhet av att hyra bil i Sydafrika som vet?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

spritfet

Medlem
Var osäker om jag skulle starta egen tråd eller skriva i denna. Mods får gärna flytta mitt inlägg.

Jag ska till Sydafrika i slutet av jan och ska hyra en bil där nere. Någon som vet om det behövs ett internationellt körkort eller om det går bra med ett svenkt. I bokningen står det nämligen internationellt men när jag pratat deras kundtjänst 2 ggr säger dom att ett svenskt duger bra. Någon som har någon erfarenhet av att hyra bil i Sydafrika som vet?
Hyrt flera gånger och blivit stoppad av polis - inga som helst problem med svenskt körkort.
 

Gus

Medlem
Var osäker om jag skulle starta egen tråd eller skriva i denna. Mods får gärna flytta mitt inlägg.

Jag ska till Sydafrika i slutet av jan och ska hyra en bil där nere. Någon som vet om det behövs ett internationellt körkort eller om det går bra med ett svenkt. I bokningen står det nämligen internationellt men när jag pratat deras kundtjänst 2 ggr säger dom att ett svenskt duger bra. Någon som har någon erfarenhet av att hyra bil i Sydafrika som vet?
Hyrt flera gånger och blivit stoppad av polis - inga som helst problem med svenskt körkort.

Och man får hämta ut bilen från uthyrningsstället med svenskt körkort?
 
Toppen