Senaste nytt

Förslag på golfbana + restaurang i Lissabon?

ALU

Medlem
Åker till Lissabon på onsdag-söndag för jobb och en runda golf på lördagen. Någon som har tips på vilken bana som bör spelas?

För övrigt brukar helger som dessa avslutas med en middag på någon av den besökta stadens Michelinkrogar. (Faktiskt en alldeles utmärkt idé i länder med något svagare ekonomi, då dessa middagar blir ytterst bra value for money..)
Så då är ju frågan, vilken restaurant bör väljas?

Tack!

A Lu
 
A Travessa som jag skrev om ovan är ett bra tips på restaurang.
Om du söker med Michelin-stjärna tror jag att Eleven (Restaurante Eleven ‹) var stans enda. Ingen erfarenhet av den tyvärr, åkte bara förbi och det såg fancy ut, men skulle gissa på att du inte blir besviken.
 

Matsson

Medlem
Eleven är en väldigt bra restaurant, men dyr. Vi var där för 3 veckor sedan,åt även på The Veranda beläget på Four Seasons Ritz. Ingen
Michelinstjärn men ytterst hög kvalitet, perfekt service och bättre värde för pengarna.. Färre gäster p.g.à allmänt svag portugisisk ekonomi, samt bra rabatter om man önskar bo på hotellet någon natt.
 

ALU

Medlem
Det blir troligen Feitoria eller Tavares vilka, som jag förstår det, är de två Michelinrestaurangerna i Lissabon. Tavares är tydligen nytillkommen på listan. Ska bli trevligt!
 

ALU

Medlem
Och hemkommen från Lissabon kan jag inte göra annat än varmt rekommendera restaurang Tavares till alla er som ska dit. En riktig pärla!

Golf blev det på Praia d'el Rey. Även där en stark rekommendation.
 
Toppen