Senaste nytt

Nextjet lägger ner Östersund-Stockholm Bromma

Jacob

Medlem
Vid månadsskiftet maj-juni lägger Nextjet ner linjen mellan Östersund och Bromma. Anledningen uppges vara dålig lönsamhet på Östersund, speciellt då Nextjet förlorade regionsavtalet på Östersund-Umeå/Luleå i kombination med att det stora passagerarunderlaget är säsongsbetonat.

Man skulle kunna gissa att linjen även läggs ner för att frigöra flygplan och resurser att använda på andra mer lönsamma linjer som Skyways lämnat efter sig.

SAS blir nu ensam aktör på linjen Stockholm-Östersund.

NextJet slutar flyga från Frösön - Nyheter P4 Jämtland
 

Jacob

Medlem
Man skulle kunna gissa att linjen även läggs ner för att frigöra flygplan och resurser att använda på andra mer lönsamma linjer som Skyways lämnat efter sig.
Och just detta står i pressreleasen som kom ut från Nextjet idag.

Från och med den 1 juni avser NextJet flytta samtlig kapacitet från linjen Östersund-Bromma till det övriga linjenätet som nu expanderar.
 

Unicornone

Medlem
Flyger nästan en gång i veckan till OSD, SAS är alltid billigare (slutade kolla för ett halvår sen iof) än Next jet och sen när det kommer till farkosterna så är valet oerhört lätt för mig iaf... Dessutom så ökar SAS kapaciteten på linjen nu med flera avgångar.
 

Agö

Medlem
Flyger nästan en gång i veckan till OSD, SAS är alltid billigare (slutade kolla för ett halvår sen iof) än Next jet och sen när det kommer till farkosterna så är valet oerhört lätt för mig iaf... Dessutom så ökar SAS kapaciteten på linjen nu med flera avgångar.

Frågan är om SAS kommer att vara billiga fortsättningsvis med monopol på linjen...?
 

Palazzi

Medlem
Frågan är om SAS kommer att vara billiga fortsättningsvis med monopol på linjen...?

Det vill jag nog ändå tro... Att chockhöja priserna vore inget smart marknadföringsgrepp. Det skulle se väldigt konstigt ut på hemsidan med relativt enhetliga priser inrikes, med undantag för endast Östersund (men man vet ju aldrig:p).
 
Toppen