Senaste nytt

Strejk Lufthansa 23/11 - 2016

olo

Medlem
Ja då var en flight inställd, har en liten reservplan men det är helt omöjligt att komma fram. Det blir väl att prova att ringa runt till flera utländska kontor imorgon
Sent igår kväll var det 30 min kö till USA-numret. Enda stället som det går att komma fram. Jag sitter nu med min andra resa som är påverkad av strejken. Tyvärr går det inte att checka in, då agenten jag pratade med igår glömde biljettera biljetten. Den står som confirmed på kvittot men inte online. :( Att det var felet kunde iaf Widereøs fantastiska chatt upplysa mig om inatt, så nu sitter jag i telefonkön igen. 3 gången på en vecka.
 

Vax

Medlem
Man måste tacka SAS personal på Landvetter som sköter lufthansa också efter en timme hade vi fått ihop en rut så nu är vi på G. Det underlättade inte att vara 6 personer på bokningen och att starten på resan fick bli från CPH istället. Lufthansa själva har inte ens skickat ett mail om cancel på flighten och det går inte att ställa sig i telefonkö
 

peterock

Medlem
Ska hem till Stockholm från Rio de Janeiro den 30/11, LH501 avgång 23:50 (BR tid) flyget är inte cancellerad ännu.
Någon som vet hur de tänker med tiden där. 23:50 är 02:50 (1/12) i Tyskland?
 
Last edited:

bnr

Medlem
Ska hem till Stockholm från Rio de Janeiro den 30/11, LH501 avgång 23:50 (BR tid) flyget är inte cancellerad ännu.
Någon som vet hur de tänker med tiden där. 23:50 är 02:50 (1/12) i Tyskland?
Vet inte om det betyder någonting i ditt fall men min pappas flyg HAJ-MUC-ARN ställdes in precis när online check-in skulle öppna (24h innan?).
 

JohanA

Medlem
Vad jag förstår gäller strejk främst avgångar från Tyskland. Tror, med betoning på tror, att plan som är ute flyger hem... strejkande överbetalda kaptener som vill ha fyra års retroaktiv löneutbetalning strejkar nog helst hemma i soffan. :rolleyes:
 

bossefin

Medlem
Min mamma och pappa skulle åka LH från Miami till FRA i går kväll (dvs 28/11). Stod 4 timmar i kö på flygplatsen. Blev ombokade med Swiss. Slutade med att de kom fram till ARN tre timmar senare än de skulle gjort med sina orignalbokningar, rätt ok under omständigheterna.
 

peterock

Medlem
I torsdags på resan till Rio så kom mailet om att det var inställt kl 11:30, avgång 17.00 dagen efter.
Blir galen om jag ska behöva stå hela natten på Rio's flygplats.
Speciellt när det finns ett TAP plan via Lisaboa kl 18:00 samma dag.
 

peterock

Medlem
I torsdags på resan till Rio så kom mailet om att det var inställt kl 11:30, avgång 17.00 dagen efter.
Blir galen om jag ska behöva stå hela natten på Rio's flygplats.
Speciellt när det finns ett TAP plan via Lisaboa kl 18:00 samma dag.

Ser nu att det står "From Germany"
Så jag kanske klarar mig.
 

olo

Medlem
Flygen går idag och imorgon som planerat. Är det över eller bara lugnt för ett tag?
Någon som har några nyheter om vad som hände?
 

pljung

Medlem
Downgrade från Premium Economy till Qatar Airways och Economy 30/11. Någon som har erfarenhet av det och fått ersättning p.g.a. strejk?
 
Toppen