Senaste nytt

Själv ändra bonusprogram på SAS-bokning?

seat56f

Medlem
Finns det några workarounds som fortfarande fungerar för att uppdatera/ändra bonusprogram på en SAS-bokning (gjord på sas.se)?

Lufthansas sida som fungerade innan hittar ju inte bokningarna längre.
 

magost

Medlem
När flighten öppnat för check-in kan man ändra bonusnummer. Man behöver inte fullfölja checkin det sparas ändå.
Jag provade i appen senast och det fungerade.
 

Jean-Pierre

Medlem
Se upp bara - i bokningen på sas.dk går att ändra från SK till ett annat bonusprogram. Men sen gick det inte ändra tillbaka!

Jag ville ändra prefix från EBS till EBG. Gick inte. Då valde jag ett annat bolags bonusprogram (AC), för att sedan välja tillbaka SK EBG. Första steget gick, men sedan var det låst för ändring online... Kunde alltså inte ändra tillbaka till SK online. Får ta det med chatten eller ringa...
 

seat56f

Medlem
Jag kunde varken se aktuellt bonusprogram eller ändra till ett annat på en bonusresa. Inte för att det spelar jättestor roll mtp intjäning, men för status kan det ju vara relevant ibland.
 

Jean-Pierre

Medlem
Jag kunde varken se aktuellt bonusprogram eller ändra till ett annat på en bonusresa. Inte för att det spelar jättestor roll mtp intjäning, men för status kan det ju vara relevant ibland.

För en bonusresa gjord av Tallinn (100% SAS-flyg) så gick det att lägga till bonusprogram, men inte för en likadan bonusresa bokad hos SAS online. Tyder på att bokningen ser annorlunda ut i systemet beroende på om den är gjord online eller av Tallinn, allt annat lika.
 
Toppen