Senaste nytt

Boka flera rum på ett club carlson kort, får man poäng för alla?

En fråga jag funderat på som nu blev aktuell. Jag ska boka 2 rum (för min familj och mina föräldrar) på Radisson Uppsala. Om jag gör bokningen av båda (och betalar), ger de då poäng/stays på mitt kort?

Jag har just nu skrivit min mors namn på det andra rummet men vid bokingen fanns en option att bara kopiera huvudnamnet till alla rum. Jag funderar på att ändra så att jag står på båda rummen.

Vad är era erfarenheter av detta?

CCG.
 
Ok, så det spelar alltså ingen roll vilka namn som står på det andra rummet bara jag bokat och betalar? Låter utmärkt.

Är det möjligt att få uppgraderingar för båda? Det står i Club Carlsons regler på följande sätt: "Complimentary Room Upgrade: is available only when the Elite member is the registered guest. One complimentary room upgrade per Elite member per Eligible Stay"

Jag tolkar det som nej, men det är lite luddigt.
 

jumbooze

Medlem
Ok, så det spelar alltså ingen roll vilka namn som står på det andra rummet bara jag bokat och betalar? Låter utmärkt.

Är det möjligt att få uppgraderingar för båda? Det står i Club Carlsons regler på följande sätt: "Complimentary Room Upgrade: is available only when the Elite member is the registered guest. One complimentary room upgrade per Elite member per Eligible Stay"

Jag tolkar det som nej, men det är lite luddigt.
Däremot så behöver du säga till om att du ska ha poängen vid check-in, jag har för mig att jag läst det någonstans
 
Behöver övriga separata räkningar? Annars kan det också vara ett sätt att få dem att föra över kostnaderna till din räkning ( ska fungera på Hilton vad jag har hört)
Nej, det går bra med en räkning. Jag har för ändrat båda rummen till mitt namn med min mor som extragäst på deras. Ska fråga extra vid incheckning för säkerhets skull.
 

miramax

Medlem
min erfarenhet är att då mitt namn stått på 2 rum har jag fått dubbla statusgrundande nätter ca 80% av gångerna. Egentligen ska man väl inte få det men jag tackar och tar emot.
 

jerixon

Medlem
100% av gångerna för mig.
Poängen är ju det jag vill åt iof då jag knappast har problem med antal nätter!
Men det är inget jag räknar med :)

min erfarenhet är att då mitt namn stått på 2 rum har jag fått dubbla statusgrundande nätter ca 80% av gångerna. Egentligen ska man väl inte få det men jag tackar och tar emot.
 

Timmy

Medlem
Har ni fått poäng då ni har bokat åt andra men själv inte bott där som gäst under samma datum? Vill få in lite poäng så vill gärna boka åt mina föräldrar som kommer på besök.
 
Toppen