Senaste nytt

United award accelerator

palmen

Moderator
Var inne och tittade till min bonusresa NRT-RAR med United.
Blev lite förvånad när jag blir erbjuden att köpa miles på en bonusresa, 920$ för att köpa 40k United Miles.

Någon annan som upplevt detta?
Poängen införskaffade jag från början genom att köpa award accelerator på en annan resa, verkar ju nästan för bra för att vara sant när man även kan köpa miles på en awardbokning.
 

Dr. Miles

Expert
Det hände även när jag reste med bonusresor med bmi miles och hade United FFP nummer inlagd. Så det är inget konstigt med det. :)
 

Alx

Medlem
Helt normalt! Man kan alltid award accelerator miles på United-resor. Även på awardresor med partnerbolag.
 

palmen

Moderator
Intressant, blir ju som att man "får tillbaka" poängen om man önskar det och kan göra om samma resa en gång till :)
 

Gus

Medlem
Var inne och tittade till min bonusresa NRT-RAR med United.
Blev lite förvånad när jag blir erbjuden att köpa miles på en bonusresa, 920$ för att köpa 40k United Miles.

Väldigt bra pris! Detta blir 0,0230 $/mile. Nästan på pricken lika bra som vid 40 % rean som de ju har ibland (dock längesedan nu :(). Vid 40 % rean kostar väl 1 mile 0,0226 $. har du hög status i MileagePlus? Undrar annars varför du fick så bra pris!

Jag har en bonusresa på gång och fick erbjudandet om att köpa 6000 miles för 156 $, alltså 0,026 $/mile. Bättre än 25 % rean som är igång nu, men sämre än 40 % rean.
 

palmen

Moderator
Väldigt bra pris! Detta blir 0,0230 $/mile. Nästan på pricken lika bra som vid 40 % rean som de ju har ibland (dock längesedan nu :(). Vid 40 % rean kostar väl 1 mile 0,0226 $. har du hög status i MileagePlus? Undrar annars varför du fick så bra pris!

Jag har en bonusresa på gång och fick erbjudandet om att köpa 6000 miles för 156 $, alltså 0,026 $/mile. Bättre än 25 % rean som är igång nu, men sämre än 40 % rean.

Har ingen status med United, inte krediterat en enda flygning med dom. Det enda jag gjort är att boka ARN-GIG via USA (tur och retur), köpte på mig miles från den resan som jag sedan nyttjade till NRT-RAR (tur och retur) via BKK och SYD. Det var på denna award-resa jag fick ytterligare ett erbjudande om att köpa miles.
 

Dr. Miles

Expert
För dagens flight fick jag ett Award accelerator erbjudande.
Det kom inte när jag försökte att checka in (för jag har mitt SAS EuroBonus nummer registrerat) men när jag loggade in min United Mileage Plus profil och la in bokningen i min United Mileage Plus profil, fick jag Award accelerator erbjudande.
Det är kanske ett bra knep om man vill kreditera flygningen till något annat program än United Mileage Plus.

Erbjudandet var antingen 11.000 miles för 220 USD eller 5.500 miles för 110 USD.

Alltså det kostar 20 USD per 1.000 miles eller 0,02 USD per mile.

Screenshot20161202 01 UA MileagePlus Award Accelerator.png


Till skillnad från vanlig Buy miles, tillkommer ingen Processing fee eller skatter.

Eftersom dollarn är dyr avstod jag ifrån erbjudandet den här gången.
 
Toppen