Senaste nytt

Funkar denna snabba transfer tror ni?

Joshua

Medlem
ARN - VBY 10:05 - 10:45
VBY - ARN 11:05 - 11:45

Med SAS ?

Aldrig varit på VBY tidigare så vet ej hur det ser ut/funkar där?


Edit: Samma dag då givetvis....
 

Joshua

Medlem
Lär ju vara samma flyg som går ner och upp så även om det blir försenat så borde jag hinna av och göra det jag skall 5-10min och på igen?
 

Totopez

Medlem
Det beror ju på vad du ska göra där? Springa runt, passera security och boarda? Borde funka. Se ringmuren? Knappast.
Om du är incheckad via nät eller mobil så går det nog.
 

Joshua

Medlem
Ska lämna över "en grej" bara, i värsta fall kan jag ordna så jag inte behöver gå ut genom security om det nu fungar så på VBY att ankomster och avgångar är samma/väldigt närliggande gate...

(tack för alla svar )

Jag borde väl kunna checka in båda vägar redan på ARN?
 

forastero

Medlem
Om du redan är incheckad så lär det definitivt funka. VBY är en väldigt liten flygplats, det tar högst ett par minuter att gå från ankomsthall till avgångshall och boarding brukar inte starta förrän rätt nära avgångstiden. Det är incheckning som brukar ta tid, men då har jag flugit med bolag som inte har webbincheckning (eller automater) så alla måste stå i kö. Med SAS så lär det inte vara problem som sagt.

När man anländer går man direkt in till ankomsthall, du kan alltså inte stanna innanför security om du inte lyckas få nån speciell deal med personalen där :) Men det lär inte vara överdrivet många andra resenärer där vid den tiden heller, så säkerhetskontrollen går nog fort.
 

forastero

Medlem
60 minuter? Det får man nog jobba rätt hårt för att komma upp i...kanske om man beter sig väldigt, väldigt misstänkt i säkerhetskontrollen :rolleyes: Möjligen att det under de sommarveckor där det är mest tryck (Almedalsveckan?) kan bli kö till säkerhetskontrollen, men vanligtvis verkar det vara väldigt lugnt.
 
Toppen