Senaste nytt

Stämmer detta verkligen angående SAS EBG?

Dr. Miles

Expert
Som medveten resenär överväger man inte att gå med i bonusprogram, man gör det automatiskt. Det finns ju ingen anledning att inte göra det... ;)

och andra sidan det är coolare än att vara Lufthansa HON då antar jag att det verkligen få som är UZ Plus Gold. ;)

UZ AIR PLUS skrev:
Elite Club
We are pleased to offer our UZ AIR PLUS Silver and Gold cardholders to join the Elite Club and get additional benefits.
If you have accumluated 150 000 points you will be presented a Silver Card.
If you have accumulated 200 000 points on your Silver Card you will be presented a Gold Card.

Totalt 350,000 poäng(motsvarande 350.000 km) som krävs att bli UZ AIR PLUS Gold.

Källa: UZ AIR PLUS
 

agehall

Medlem
Det är ju faktiskt svårare att få det här än HON då, om man bortser från att man snart måste flyga C/F för att få HON-miles.

Undrar hur många guld/silverkort de har delat ut hitintills...
 

agehall

Medlem
Jo, fast just med det här programmet funkar det nog dåligt. Om man inte tjänar in 5000 poäng under första året, stängs medlemsskapet, så man vill se till att man har flygningar att kreditera. Därför väntar jag med att öppna mitt..

Medveten resenär är även en påläst resenär.. :)
 

A380*G

Medlem
M&M är ett av de svåraste *A programmen att nå Guld (SEN) i. Iallafall i europa. Det är möjligt att det finns några i asien/US som är lika jobbiga, men jag tror inte det.

M&M är skitbra om man reser mycket i premiumkabiner, men om man flyger mycket på billiga economy-biljetter så är det mindre bra.

Jag måste vara en av få som tycker Miles & More är bra för eco. :)

- och det står jag för -
 

agehall

Medlem
Det är OK om man reser mycket, men för den som inte reser ganska många miles/år så är det inte direkt strålande. Men visst, jag är kanske lite överdrivet negativ om M&M ibland. Jag är dock lite sur för att alla chanser till att nå HON har grusats.
 

VonMögen

Medlem
Även om det "endast" kostar 20ksek för att bli EBG så skulle jag lägga mina slantar på en C biljett med LX och få en upplevelse, inkl lounger, istället för att sitta och svettas 25 t/r ARN-GOT (gör själv 50+ såna per år och det är inte upphetsande nånstans) för att sen bara ha ett kort som ligger och glimrar i fickan. Är dock Väl medveten om att känslan att ha Gold är nice .. :)
 
Toppen