Senaste nytt

Lufthansa Airbus A340-300 mellan Stuttgart - Frankfurt?

Hittade detta när jag sökte på TK:s hemsida.
A343 på en 50 minuters tur? Något jippo?

troll.png
 

Dr. Miles

Expert
Enligt KVS, är flighten opererad av Boeing B737 på den dagen.

Kod:
STR  Stuttgart Echterdingen DE [EDDS]
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
FRI  02 Nov 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------
LH         135     STR   14:35     FRA   15:25     [B]733[/B]      J9 C9 D9 Z9 P9 Y9 B9 M9 U9 H9 G9 Q9 V9 W9 S9 T0 E0 L0 K0
 
Enligt KVS, är flighten opererad av Boeing B737 på den dagen.

Kod:
STR  Stuttgart Echterdingen DE [EDDS]
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
FRI  02 Nov 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------
LH         135     STR   14:35     FRA   15:25     [B]733[/B]      J9 C9 D9 Z9 P9 Y9 B9 M9 U9 H9 G9 Q9 V9 W9 S9 T0 E0 L0 K0

Felskrivning alltså, buu.. jag som trodde jag hittat en trevlig flygning. Alltid ska man bli besviken : )
Aja, lät för bra för att vara sant men det har ju hänt förr att större kärror använts på korta sträckor av diverse anledningar.

Trodde det var någon mässa eller liknande som gjort att dom suttit in lite "extra". Synd att så inte verkar vara fallet..
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag bodde i nära Stuttgart i 2½ år, och har rest mycket till/från STR mellan 1999 - 2008 även i tjänsten senare. Just sträckan STR-FRA har varit något av en enigma för min del med allt från ERJ-145 till A300 med LH.

Jag tror att inom några år så kommer LH lägga ner denna, och man åker enbart tåg (DB) mellan ZWS (Stuttgart Banhhof) och FRA. Om man är i centrala Stuttgart är det mycket bättre att göra så, med en liten nackdel som är att promenaden mellan tågen på FRA och vissa delar av terminalen är väldigt lång. Köln, Stuttgart, och kanske även Düsseldorf flyttas exklusivt till DB. Hade MUC haft bättre tågförbindelser tror jag samma hade hänt här.
 
Toppen