Senaste nytt

Kalasbillig taxi till Arlanda!

Gus

Medlem
BlåTaxi, ett nystartat taxibolag, erbjuder taxi från Stockholm city till Arlanda för endast 175 kr! Någon som har provat?
 

agehall

Medlem
Problemet är att deras pris bara gäller mellan city och ARN. Det är en rätt rejäl omväg för min del att först åka in till city, så jag lär inte prova i första taget, även om det är billigare.

Ett tag försökte jag hitta billiga taxibolag, men efter att jag två gånger inte fått en bil på 20 minuter, så gav jag upp och använder nu bara de större bolagen. Visst, de är dyra, men det kommer alltid en bil på ganska kort tid.
 

JacobGBG

Medlem
Låter nästan lite smått otroligt. Kan detta gå runt när de är mindre än hälften så dyra som konkurrensen?
 

JensE

Medlem
Jag bor inne i city och har aldrig någonsin sett en enda av deras bilar.
Läste lite om dom förra veckan och ska tydligen vara ganska svåra att boka. Lär ju vara en del som försöker :)

Personligen skulle jag inte våga chansa att dom verkligen kommer när jag har ett viktigt flyg att passa.

Taxi Kurir har en kampanj under sommaren för 390:- så för min del är det taget.
 

PYRZ

Medlem
Med endast fyra bilar lär det ta ett tag innan man får bil. Jag fortsätter med Taxi Stockholm. :)
 

SK9269

Medlem
Problemet är att deras pris bara gäller mellan city och ARN. Det är en rätt rejäl omväg för min del att först åka in till city, så jag lär inte prova i första taget, även om det är billigare.

Ett tag försökte jag hitta billiga taxibolag, men efter att jag två gånger inte fått en bil på 20 minuter, så gav jag upp och använder nu bara de större bolagen. Visst, de är dyra, men det kommer alltid en bil på ganska kort tid.

Bra service är alltid värt att betala för! Själv går mina taxiresor mellan Lund och Malmö Sturups flygplats (när jag kommer till Stockholm åker jag Arlanda Express istället) och jag har hittat en chaufför där jag bara skickar ett SMS några timmar eller någon dag i förväg och talar om när jag ska åka och det har alltid funkat väldigt bra! Bilen har kommit i tid och de gånger den blivit några minuter försenad så har jag fått ett SMS i förväg så att jag vet. Resorna är billiga men jag har flera gånger sagt till honom att han hellre ska höja priset lite än försämra servicen om det inte går ihop.

Bra service är ofta underskattat och många gånger ser man såna som missbrukar den service de får. Jag vill ha bra service men jag vill vara en bra kund också så jag bokar alltid mina taxiresor så att det finns god tidsmarginal för om något skulle hända och för att inte min chaufför ska behöva köra olagligt för att jag ska hinna i tid. Och ett tack för den goda service man får är aldrig fel! Om man tycker att 50-100 kr hit eller dit avgör om man ska åka taxi eller inte så ska man nog undvika att åka taxi helt och hållet istället! För den där lilla extra kostnaden kan vara det som gör skillnaden mellan god service och ingen vidare service alls!
 

jth

Medlem
Jag bor inne i city och har aldrig någonsin sett en enda av deras bilar.
Läste lite om dom förra veckan och ska tydligen vara ganska svåra att boka. Lär ju vara en del som försöker :)

Läste om dem i lokalblaskan i veckan. De har bara 4 bilar och resor till Arlanda måste bokas 3 dagar i förväg :)
Men bra priser, absolut.
 

Gnopps

Medlem
Absolut bra priser, men tycker faktiskt tåget är bekvämare om jag ändå åker fårn city. Hade det gällt andra delar av stan hade det nog varit skönt med billigt direktalternativ.
 

Gus

Medlem
Nu har jag provat Blåtaxi. Rekommenderas! Smidig bokning via internet och trevlig chaufför. Vi var två personer som åkte varför priset per person till och med är billigare än flygbussen! :cool:
Enda nackdelen är väl att det finns så få bilar och därför finns det inte så många tider att välja på.
 

Bryant

Medlem
Jag har också testat bolaget. Det är ingen skillnad från övriga taxibolag. Åkte dock inte till Arlanda utan till Södertälje, 300 kr från Sthlm city. Till Arlanda så är online bokningen enkel. Man ser direkt om det finns lediga bilar.
 
Toppen