Senaste nytt

Extremt bra service?

wenne87

Medlem
Är det någon som minns någon speciell gång då man upplevt det där lilla extra? Ni vet det som vårt statliga flygbolag inte är kända för? Någon i personalen som ansträngde sig långt över det man kan förvänta sig?
 
Med SK eller andra bolag? Lätt, det hänt så många gånger att listan blir för lång och SK är bra på det med. Vad sägs om att få en röd priority tag bara för att du är sist i incheckningen ;)? Eller om att dyka upp med 85 kilos övervikt och få piece concept applicerat?
 

Senator

Moderator
Jag har flera exempel: intressant nog många med SAS på ARN eller ORD. Handlar till stor del om UPGR utan betalning samt extra som stewigriffin en del extra övervikt som kom med gratis.
 

agehall

Medlem
Jag skulle resa hem efter ett år som utbytesstuden i FAI. Min väska vägde närmare 60kg och var så stor (tänk gigantisk hockeytrunk) att den inte gick att få ner ordentligt på vågen, vilket nog var tur. Dessutom hade min värdfamilj en resebyrå, så de pratade lite med AS supervisor som sprang runt där och förklarade att deras svenske son skulle resa hem igen etc, så AS checkade snällt in väskan hela vägen.

Det gick inte lika bra när jag dök upp med två extra bagage som båda var överviktiga och skulle hem från ORD för några år sedan. Dock bad tjejen i incheckningen om ursäkt för att hon var tvungen att ta betalt för övervikten. Men hon tog bara betalt för den ena väskan.
 
En händelse som jag kommer ihåg var detta...

Ursprungligen hade jag biljett med SK på route KRN-LLA-ARN-MMX men på grund av flyget ARN-MMX blev inställt så hade jag blivit flyttat till nästa möjliga SK avgång till MMX. Detta fick jag veta genom att hade fått ett SMS från SAS under flyget från LLA till ARN. Jag gick till arrival service i ARN T4 och frågade om jag skulle istället kunna flyga till AGH? Jag kunde byta mina möten mellan Helsingborg och Malmö så det vore bättre för mig om jag skulle kunna flyga till AGH istället. Jag fick byta mig till just denna avgång som jag ville till AGH. Nöjd. :)

Sen fick jag till Lounge för att vänta min avgång.

Sen var det dags för boarding. Väntade att kliva onboard som sista passagerare för att hade seat 1F på en B736. Det visade sig att pursern som arbetade just min avgång ARN-AGH var den samma som hade flugit mig ner från KRN via LLA till ARN. Hon hälsade mig hjärtligt välkommen. Råkade säga; "Var trevligt att träffa dig igen. Det var bra att jag blev ombokat på grund av MMX var inställt." Fick svaret; "Va trevligt att det är just du så kan bjuda det som du vill från Cloud Shop." Enligt henne hade hon fått passagerar listan med notis bredvid mitt namn "EBG/Reroute due to CNL".

Faktiskt träffade samma purser igen dagen efter på resan MMX-ARN på väg hem igen.

Detta var verkligen något som jag uppskattade. :)
 

erc

Medlem
Lufthansa. På hemresa från PHL med hela familjen och halva släkten hade vi sju boardingkort med helt utspridda platser på sista sträckan FRA-ARN. Enligt US-representanten på PHL kunde vi inte placeras på annat sätt än det tilldelade. Utan att samtliga var närvarande ordnades detta vid Lufthansas servicedesk (please do not tell anyone) och jag kunde efter bara några få minuter traska vidare till gaten och där glädja resesällskapet att vi inte bara kunde sitta tillsammans utan att vi också hade lite tomma platser till vårt förfogande. C-komfort i Y. Att LH också glatt förser barnen med leksaker uppskattades också under den långa resans sista få timmar.

Att ena barnvagnen skadades under stinten gjorde inget. Fullt ersatt efter världens kanske tyskaste och därmed mest korrekta mailkorresponens.

Inget av detta är något utöver det vanliga, men LH fick mig att ytterligare spä på mitt förtroende för dem.
 
Toppen