En händelse som jag kommer ihåg var detta...
Ursprungligen hade jag biljett med SK på route KRN-LLA-ARN-MMX men på grund av flyget ARN-MMX blev inställt så hade jag blivit flyttat till nästa möjliga SK avgång till MMX. Detta fick jag veta genom att hade fått ett SMS från SAS under flyget från LLA till ARN. Jag gick till arrival service i ARN T4 och frågade om jag skulle istället kunna flyga till AGH? Jag kunde byta mina möten mellan Helsingborg och Malmö så det vore bättre för mig om jag skulle kunna flyga till AGH istället. Jag fick byta mig till just denna avgång som jag ville till AGH. Nöjd.
Sen fick jag till Lounge för att vänta min avgång.
Sen var det dags för boarding. Väntade att kliva onboard som sista passagerare för att hade seat 1F på en B736. Det visade sig att pursern som arbetade just min avgång ARN-AGH var den samma som hade flugit mig ner från KRN via LLA till ARN. Hon hälsade mig hjärtligt välkommen. Råkade säga; "Var trevligt att träffa dig igen. Det var bra att jag blev ombokat på grund av MMX var inställt." Fick svaret; "Va trevligt att det är just du så kan bjuda det som du vill från Cloud Shop." Enligt henne hade hon fått passagerar listan med notis bredvid mitt namn "EBG/Reroute due to CNL".
Faktiskt träffade samma purser igen dagen efter på resan MMX-ARN på väg hem igen.
Detta var verkligen något som jag uppskattade.