Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

ESSA

Medlem
Om jag förstått det rätt så tillåts man inte checka in mer bagage om man budar hem uppgradering?

Kan det ändå vara värt att buda och vid ev uppgradering köpa till sig extra bagage?

Tänker mig hem från Peking nästa år.
Från Go till Plus alternativt Business.
 

Kronholm

Medlem
Om jag förstått det rätt så tillåts man inte checka in mer bagage om man budar hem uppgradering?

Kan det ändå vara värt att buda och vid ev uppgradering köpa till sig extra bagage?

Tänker mig hem från Peking nästa år.
Från Go till Plus alternativt Business.
Uppgradering med plusgrade ger en ny biljett och alla de fördelar som gäller för plus saver / business saver. Du kan ta med mer bagage.
 

Canadien

Medlem
Verkar orimligt att man inte skulle få bagage enligt den uppgraderade klassen vid PlusGrade. Det skrivs ju ut en ny biljett i klass som har mer bagage.
 

oneM

Medlem
Verkar orimligt att man inte skulle få bagage enligt den uppgraderade klassen vid PlusGrade. Det skrivs ju ut en ny biljett i klass som har mer bagage.
Det stämmer försökte checka in extra bagage HKG-ARN på en plusbiljett uppgraderad via plusgrade och efter en väldigt lång diskussion tar dom fram ett dokument från SAS där det tydligt står att bagage inte ingår.. men jag själv kunde inte hitta någon information.
 

Dr. Miles

Expert
Det stämmer försökte checka in extra bagage HKG-ARN på en plusbiljett uppgraderad via plusgrade och efter en väldigt lång diskussion tar dom fram ett dokument från SAS där det tydligt står att bagage inte ingår.. men jag själv kunde inte hitta någon information.
Det är jättelätt att hitta informationen på SAS Plusgrades webbisda.

Det står att tillåten bagagevikt är enligt originalbokning. (oavsett om man uppgraderar till SAS Plus eller till Business)
SAS skrev:
Bagage allowance according to original booking class
Screenshot20161124 02 PG.png


Upgrade your flight - SAS
 
Toppen