Senaste nytt

Vilket är det bästa OneWorld programmet?

Goldfinger

Medlem
Jag har EBG sedan 8 år och flyger in ca 4 guldstatusar varje år... känns lite löjligt att SAS/Star inte erbjuder någon högre nivå tex vid 200.000 poäng... Därför tänkte jag skaffa ett OneWorl kort och snabbt ta mig till motsvarande nivå. Har tidigare faktiskt struntat i de poängen ( !!! )
Vet någon vilket flygbolag som har snabbast väg upp till högsta nivå ?
Läste att inom Star kan man få Guld redan vid 16.000 poäng med Aegan, finns det något liknande "rabatterande" bolag inom OW :cool:
 

Jacob

Medlem
Till att börja med...
Om du kommer upp i så många som fyra guldstatusar varje år i Star Alliance tycker jag definitivt att du ska samla poäng i mer än ett program. Det borde alltså innebära att du tjänar in över 200.000 baspoäng per år, och jag antar att du flyger en rad andra bolag än SAS, gå med i någon av deras bonusprogram!
Du får nästan alltid bäst poängintjäning i det egna programmet, och när uppgraderingar behöver göras börjar man alltid med flygbolagets egna guldmedlemmar.
Så flyger du exempelvis mycket med Lufthansa gruppen (LH, OS, LO, LX, SN) kan det klart vara värt att gå med i Miles & More och samla poängen där på flygningar du gör med Lufthansa gruppen.

Jag är inte OneWorld expert, men är under upplärning... ;)
Men jag vet en kollega i redaktionen som talar sig varm för BA. Och helt klart flyger man främst en del business class är det inte alltför svårt att få status i BA executive club.

Om du väldigt snabbt vill få status har annars Malev en status matchning med enda kravet att du behöver göra en flygning med Malev (valfri sträcka i valfri klass) innan du skickar in allt.
Ditt SAS EBG matchar de till Malev guld som motsvarar OneWorld Sapphire och ger tillgång till lounge, prio check-in osv.
 

Gnopps

Medlem
American Airlines är bra på att ge 100% poäng även på billiga biljetter och de erbjuder en "challenge" om du snabbt vill få högre status och tänker flyga just AA. I övrigt känner jag inte till Oneworld-programmen särskilt bra.
 
A

Aurora

Guest
Har fått to uventede flights med Finnair i morgen, og siden jeg ikke er medlem av one world tenkte jeg å joine et bonusprogram for å samle miles på turen. Spørsmålet er: hva bør jeg joine? Finnairs eget program? Det er høyst sannsynlig bare finnair jeg kommer til å fly med innen oneworld, men jeg kjenner ikke til oneworld så jeg vet ikke om det finnes noen andre mer profitable måter å utnytte noen bonuspoeng på :) Snarlig respons ønskes, da reisen er 11.00 i morgen.
 

Timotey

Medlem
Air Berlin och så skriver du hotell recensioner via din Topbonus sida så har du efter ett tag lite poäng för en resa inom Europa.
 
Toppen