Senaste nytt

Önskebolag till Star Alliance

Palazzi

Medlem
Tycker mig ha sett en sådan här diskussion förut på sidan, men vet inte om den begåvats med en egen tråd..? :)

Här kommer frågeställningarna:

Vilket/vilka bolag hade du helst sett gå med i Star Alliance?
På vilka grunder valde du detta/dessa bolag?

Här kommer mina egna bidrag:

1. Likt AHO beskrivit i en annan tråd, så ser Oman Airs Businessclass-produkt otroligt vass ut.


2. Sedan skulle jag vilja se Kazakstanska Air Astana i Star Alliance. Anledningen till det valet är lite mer komplicerat.:p Jag hoppas på en direktlinje mellan TLL-TSE (Astana) med Estonian air, som uppföljning av Georgien (ungefär lika långt). Kazakstan räknas av United Airlines som Centralasien, vilket även inbegriper: Indien, Sri Lanka, Maldiverna mfl som ligger en bra bit från Norra Kazakstan. Med 40% rabatt på United miles skulle en biljett mellan Astana och Malé kosta ca 4.000kr T/R med 4 byten i flera delar av Asien :p.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Emirates står överst på min önskelista, ingen tvekan.

Annars är jag not rätt nöjd med hur *A ser ut idag och hur pass välstrukturerat det är inom alliansen.
 

Palazzi

Medlem
BTW. Det verkar vara en hel del krångel med intåget av de Sydamerikanska bolagen (Avianca , TACA, Copa)... De skulle väl redan ha varit medlemmar i Alliansen?

Shenzhen Airlines, som träder in Q4 i år, känns ju som en lite udda fågel i Alliansen? Någon som testat (David kanske) ?

Ska dock bli kul med EVA Air :) Då borde det bli möjligt att åka LHR-TPE-SYD i Premium Economy..?

EVA Air - 333TRAVEL
 
Last edited:
Ett namn: Emirates, det behövs inte mer än så..

Palazzo //

Shenzhen Airlines har inga long-haul plan va? Vill minnas att jag läst lite om dom förut.
 
Toppen