Senaste nytt

Hur spenderar jag bäst 132.000 EuroBonuspoäng?

EricT

Medlem
Jag hade 132k poäng kvar på SAS. Valde att boka en resa i Business till NRT tor för 130k poäng. (går att av/omboka) Eftersom jag i princip helt slutat åka SAS och bara åker BA numera tyckte jag detta var OK. Jag kan lika gärna köpa resan till NRT av Finnair eller BA direkt.

Jag undrar nu om någon har bättre idéer på hur jag kan använda poängen effektivt! Behöver jag 15k till för första klass Europa -USA med LH/LX?? Det kan enkelt ordnas när jag väljer att göra en resa till usa med sas istället för BA.

Tacksam för tips.
 
Jag tycker att du är inne på rätt spår. Om västkusten i USA är ett tänkbart resmål så är det nog bra spenderade 145 000 poäng (sitter och planerar det själv nämligen!). :)

Dock kan det vara sisådär med tillgången och behov av planering och bokning i god tid innan.
 

Jacob

Medlem
Att använda bonuspoäng till en resa i första klass ger tveklöst mest värde för poängen.
Res till Los Angeles eller San Francisco och du har en härlig 12-timmars flygning i första klass i varje riktning att se fram emot med både gourmetmat och gott om tid till att sova ombord.
Lufthansas första klass terminal i Frankfurt med limo ut till flygplanet är dessutom en upplevelse, speciellt om man inte gjort det tidigare.
 
Toppen