Senaste nytt

SAS utökar på Göteborg och Ängelholm

Jacob

Medlem
Som en följd av Skyways konkurs kommer SAS utöka på linjerna från Göteborg till Stockholm och Köpenhamn samt från Stockholm till Ängelholm/Helsingborg. I Göteborg kommer SAS inom kort börja flyga ett större flygplan, detta gäller på både linjerna till Köpenhamn och Stockholm. Enligt uppgift innebär det en ökning med cirka 1000 säten per vecka. På…
 

Jacob

Medlem
Som en följd av Skyways konkurs kommer SAS utöka på linjerna från Göteborg till Stockholm och Köpenhamn samt från Stockholm till Ängelholm/Helsingborg.

I Göteborg kommer SAS inom kort börja flyga ett större flygplan, detta gäller på både linjerna till Köpenhamn och Stockholm. Enligt uppgift innebär det en ökning med cirka 1000 säten per vecka.

På linjen Stockholm-Helsingborg/Ängelholm kommer SAS sätta in ett hundratal extra säten i veckan. Dessutom kommer SAS öka antal avgångar på sträckan från september med upp till 12 avgångar dagligen till och från Helsingborg/Ängelholm. Exempelvis har man redan klart med en ny eftermiddagsavgång från Stockholm klockan 16.45 med retur från Ängelholm klockan 18.15.
 

MarcusC

Medlem
Det är väl troligen så att det kommer bli mindre CRJ900 på CPH och mer Md&airbus. Redan idag ganska rejäl blandning. Detta är ju LH duktiga på att lösa oxå.
 
16:45 AGH wihoo! Nästan alltid fullt på flygen de gånger jag åker men vad har det med skyways att göra? Har för mig att de inte trafikerade agh alls?
 

Jacob

Medlem
16:45 AGH wihoo! Nästan alltid fullt på flygen de gånger jag åker men vad har det med skyways att göra? Har för mig att de inte trafikerade agh alls?
Det är för att täcka in trafiken på Halmstads flygplats dit Skyways flög. Det är inte mer än fem mil mellan de två flygplatserna så Ängelholm är ett tänkbart alternativ för passagerare i södra Halland och nordvästra Skåne.
 
Det har du ju rätt i... Flygbranschen är onekligen en tuff bransch, tråkigt att se att så många bolag faller. Känns som det blivit en del bara detta året...
 

HansO

Medlem
Äntligen ökar man på Ängelholm !!
Fantastiska nyheter efter som det är en resmål jag ofta pendlar till.
Dessutom trevligt att man för första gången går på offensiven mot Kullaflyg.
Kommer att underlätta när man slipper åka vi Malmö p.g.a.att det inte funnits avg. till/från Ä-holm
 
Toppen