Senaste nytt

Intercontinental Warsawa recension

Magnus_K

Medlem
Hej Alla,

Hoppas allt är bra!
Tänkte ge en snabb recension av Intercontinental i Warszawa.
Det är ett hotell som ligger central och på gångavstånd från allt det mesta i Warszawa.
Ett stenkast bort ligger centralstationen.
Taxi till hotellet kostar ca 40-60 zloty (100-150sek från WAW).
På hotellet finns ett antal resturanger och det genrellt väldigt billigt, typ 40 spänn för en öl även om det är överpris om man jämför med andra delar i stan.
Jag kan rekommendera hotellet både för business och pleasure.
Bifogar lite bilder.

Har ni frågor hojta till.

Magnus


image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 

Patrick

Medlem
Även jag bodde där nyss, spenderade en vecka där i juli. Jag hade bokat 2 standardrum (jag bokar billigaste flexraten till 99%) som jag önskade skulle vara connecting. Vid mailkontakt med hotellet mer än 1 vecka innan min ankomst var de införstådda i connecting rooms och hade gått med på det.

Allt lugnt mao.

Nja. Vid ankomst ca kl 20 på kvällen så är alla connecting rums tagna. Oj, sade jag och lagom ironiskt frågade om det var många RA's på hotellet just nu (var/är plat amb) som ville bo connecting. De hittar min mailkorrespondans och vipps fick vi 2 club rum näst högst upp med lounge tillgång, inte connecting men ett var cornerrum, och frukost för vår stay. Dagen därpå fick vi en lägenhet (vån 10, så rätt tråkig utsikt men stort) och behållen club lounge tillgång hela veckan.

Loungen är ok men stänger rätt tidigt på kvällen (21 tror jag), ok urval av mat och dryck men inte värt merkostnaden om man betalar för den. Frukosten där nere är mycket bra, väldigt bra för Europeisk standard (3 sorters plättar/pannkakor/våfflor), den hade jag lätt betalat för.

Ganska bra uppgradering och i slutändan ca samma pris som mina 2 connecting standardrum hade kostat.

Yes, jag bor där även nästa gång.

:)
 

Kris

Medlem
Precis checkat ut från IC Warszawa. Mitt inlägg är förvisso inte nödvändigtvis relaterat till varken IC Warszawa eller IHG enbart, men upplevde denna incident där senast. o

Blev som Amb erbjuden late check out och tackade ja till detta. Hade lite tight med tid vid utcheckning och kom därmed i riktning tidsnöd då mitt nyckelkort inte var förlängt till late check out. Åkte upp på 30e våningen för att konstatera detta (kortet funkade dock i hissen). Försökte ringa receptionen från korridoren utan resultat. Pep ner igen. Fick stå i kö vid receptionen för att få mitt ärende fixat (re-altiverat nyckelkort), trots yvigt signalerade till all personal att jag hade bråttom. Upp å hämta prylar etc för att sen lämna nyckeln och dra. Slog ett getöga på räkningen och noterade att det var en högre rate en det jag bokat... Damen började knappa svettigt på dator. Jag bad dem lösa det över email innan jag sprang till tåget. 1min, sen "dörrarna stängs". Pust!

Det är inte första gången jag upplever dörrnycklar som deaktiveras innan check out, speciellt om man får late check out. Vad säger ni andra rutinerade senutcheckare! Brukar ni vidta någon speciell process för att undvika detta problem? Känns ju som att fråga inte alltid hjälper...

Med facit i hand kan man ju såklart kräva att resande skall ha mer marginal. Men med express check out och predikterbart gångavstånd till en tågstation tycker jag att det är ok med något kortare marginaler.

Så, nu är jag snart tillbaka på 37 grader C.
 

Patrick

Medlem
Istället för att åka ned till receptionen... kan man åka upp till club loungen och få allt med nycklar, check out osv avklarat... kanske inte mening att man ska göra det utan club tillgång... men skulle inte tro de skickar en amb vidare.
 

Kris

Medlem
Istället för att åka ned till receptionen... kan man åka upp till club loungen och få allt med nycklar, check out osv avklarat... kanske inte mening att man ska göra det utan club tillgång... men skulle inte tro de skickar en amb vidare.
Touche! :)
Tänkte inte på det i stridens hetta. Bra work around.

Tänkte egentligen på att försöka undvika situationen från början.
 
Toppen