Senaste nytt

Ladda mobilen på flyget - Olika förslag

bL0m

Medlem
Hej,

Ni som flyger First class eller Business class under en längre flygning behöver sällan oroa er att det inte finns något eluttag som ni kan använda för att ladda era datorer, mobiler, pekplattor etc. Allt fler flygbolag börjar erbjuda samma möjlighet även för passagerare i economy.

Här kommer alternativ till er som reser i economy och inte har något uttag tillgängligt.

Sony CP-A2LAS (700 SEK)

238494_600.jpg

Med detta alternativ krävs det lite "arbete", då du får ström genom att veva igång en generator. När du har laddat batteriet kan du till exempel ladda upp din mobiltelefon via en av batteriets två USB-portar.

Enligt Sony så krävs det att du vevar under cirka tre minuter för en minuts taltid och fem minuter för en minuts webbsurf. Batteriet går givetvis att ladda via ett vanligt vägguttag om ett sådant finns tillgängligt.



Mophie Juice Pack Air (800 SEK)

Iphone skal batteri.jpg

Praktiskt skal med inbyggt batteri som förlänger iPhonens batteritid, det räcker med att du placerar iPhonen inuti skalet så har den tillgång till en extra batterikälla.



Just Mobile Gum Max (900 SEK)

1319542875_PP-818_high_res_7_xl.jpg

Just Mobile Gum Max fungerar som ett externt batteri för iPad/iPhone. Med en kapacitet på 10.400 mAh och 2.1A kan du ladda din iPhone 4S upp till sex gånger (mer än tillräckligt för många telefonanvändare). Med sin standard USB-utgång, kan du även ladda andra smartphones och USB-enheter.


Jag använder enbart iPhone, vilket är anledningen till att denna tråd blev lite "iPhone inriktad". Har ni läsare möjlighet så får ni väldigt gärna komplettera med bra förslag som passar andra mobiltillverkare!

/Blomman
 

Gnopps

Medlem
Ett utbytes-batteri är väl lättast och billigast? Kostar till min telefon 100-300kr beroende på hur kraftigt det är.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Touché på den!! *asgarv*

Vet inte riktigt hur jag ska kontra... :)

Men den första finns det ju fortfarande en nytta med, om eltillförsel saknas helt :)

En annan intressant laddare om man befinner sig på en plats där det inte finns eltillförsel (helst inte inne i plane:p) :

biolite-camp-stove.jpeg

Biolite Campstove är en vedeldad grill/spis som driver en generator.... Sen kan du laga mat på den också!:p

1000kr kostar den iaf.
 
Jag skulle betala för att se någon sitta och veva för fullt i ECO bara för att kunna lyssna på en låt i Spotify för att sedan veva 10 minuter till för att lyssna på en låt till, haha!
 
Toppen