Senaste nytt

Stämmer detta verkligen angående SAS EBG?

http://www.sas.se/eurobonus/om-eurobonus/hur-fungerar/Medlemsnivaer/guld/

Snabba på din väg till Guldnivån med kvalificerande flygningar* med SAS, Blue1 eller Widerøe i samtliga bokningsklasser.

*50 enkelresor*

Jag kan alltså göra 50 inrikesresor så är jag SAS EBG, är detta ett grovt missförstånd från min sida?
Isåfall kan man ju skaffa EBG för under 20.000:- ?? (Stockholm - Göteborg = 369:- / enkel).

Detta kan väl knappast stämma? Då borde ju varannan person i Sverige vara EBG, då tappar det ju lite av värdet.
 

agehall

Medlem
Det stämmer.

Och ja, kraven för EBG är ruskigt lågt satta. Dock inte lika lågt som Aegan, men ändå.
 
Det stämmer.

Och ja, kraven för EBG är ruskigt lågt satta. Dock inte lika lågt som Aegan, men ändå.

Sjukt, visst tar det tid och flyga 50 enkelresor men är man bosatt i Stockholm eller Göteborg tex nära flygplatsen och har massor av fritid så är det ju sjukt billigt att skaffa sig EBG.
Det ger ju ändå loungetillgång världen över tex.

Tyvärr bor jag i Västerås så det är ju inte bara flygresan som kostar, får ju lägga till buss/tåg till Arlanda så det tappar ju lite av värdet för egen del, dock bör det inte vara speciellt svårt att nå 50K heller, det är ju bara 2 Business class resor till USA så är det väl klart i princip?
 

Palazzi

Medlem
Med de nya intjäningsreglerna om 100% på Low eco är det nog ännu enklara att nå guld genom att flyga 50K miles...:) Om du inte har ett resemönster i arbetet som ger en massa flygningar inrikes i Sverige förstås.

Missa inte att även biljetter över 200€ T/R med Estonian Air ger 100% till Eurobonus. 3.500miles T/R ARN-TLL-TBS för 1800kr.

Även United har ju nu 100% miles till Eurobonus. ARN-ORD-LAX T/R i kombination SAS & United ger 12.000miles för 5.800kr

Sedan är du väl under 26år också? 1.400kr T/R ARN-AGP på SAS ungdom är inte ovanligt . 3750miles ger det. (ungefär samma till Malta).

Då går det både smärtfritt och billigt att bli Guld (EBG).
 
Last edited:
Har inget arbete som gör att jag flyger alls.
Har dock en del fritid då jag inte jobbar mer än 60%.

Flyger man 6 enkel resor / dag mellan Stockholm - Göteborg så behöver jag bara finna 8-9 dagar som passar att åka och priserna stämmer överrens.

Räknar jag lite högt + bussresorna till Arlanda så bör jag i alla fall kunna skaffa EBG för 25.000.- utan problem.
Hur kul det är att åka 25 gånger till Göteborg vet jag dock inte men man får väl "stå ut" ..

Kan bli lite halvjobbigt att boka dock, lär ju ta sin tid.
 
Last edited:
Även United har ju nu 100% miles till Eurobonus. ARN-ORD-LAX T/R i kombination SAS & United ger 12.000miles för 5.800kr
Sedan är du väl under 26år också? 1.400kr T/R ARN-AGP på SAS ungdom är inte ovanligt . 3750miles ger det. (ungefär samma till Malta).
Då går det både smärtfritt och billigt att bli Guld (EBG).

Tack för tipset!, det där med Malta och Malaga låter mycket bra, under 20.000:-

5 t&r till Malaga + 5 t&r till Malta = 37.500 miles.
Sen en resa till Los Angeles, 12.000 miles.

Det är 19.800:- om priserna du uppger stämmer, intressant och klart roligare än 50 resor mellan Sthlm - Göteborg.
 

Palazzi

Medlem
Är det någon speciellt anledning varför det är Eurobonus som gäller?:) Annars kanske det finns program med lättare krav.

Tittat på TK Miles & Smiles? De erbjuder samma sak som SAS Eurobonus, fast med lägre gränser och löljigt enkel återkvalning :)
 
Last edited:

seat56f

Medlem
Du har ingen kompis/flickvän/familjemedlem som gillar att resa, men inte bryr sig om poäng...? Då kan ni ju göra de resor jag rekommenderade tillsammans, och alla poäng krediteras till ditt EB-kort... Då går ett guldkort på ca 10.000kr istället :).

Hur får du din partners flygpoäng på ditt kort? Du kan ju bara kreditera resor du gör själv till ditt EB-konto? (Bortsett från extrapoäng från kreditkortsköp av biljetter...)

Dessutom, om inte partnern kan/vill/har lust att betala sin del så hade det ju kostat lika mycket även om man kunnat kreditera bägges resor på ditt konto...
 
Toppen