Senaste nytt

Bra hantering av skadat bagage på Arlanda

Tockstew

Medlem
Hej!

Kom just från Palma de Mallorca via Dusseldorf med Lufthansa. Vår ena resväska hade fått sig en törn och är att betrakta som ett fall för tippen. Utan knot fick vi en ny väska av samma märke och i princip samma modell ur ett förråd. Suveränt enkelt!

Bra gjort Lufthansa!

Tock
 

Gnopps

Medlem
Fick samma service av KLM i Köpenhamn för några år sedan. Är verkligen toppen när det fungerar!

Än vän till mig flög British Airways för 5-10 år sedan. Hennes väska kom fram först några dagar senare och var då i princip platt som en pannkaka. Det såg ut som en truck kört över den och mosat allt innehåll. Ersättning? BA betalde självrisken på hennes reseförsäkring.. Hoppas det är en undantagshistoria generellt bland flygbolag.
 

Senator

Moderator
En gång innan vätskeförbudet började skulle jag åka med LH från MXP till ARN via MUC. Personalen på MXP vägrade att släppa mig ombord med min väska. I väskan låg det en flaska olivolja och en fin rödtjut från Toscana. Det var min blåa kabinväska från Samsonite som jag hade haft med på mer än 600 flygningar och aldrig behövt checka in.

Jag var 100% på att det kom att gå fel, och när jag landade på ARN så hade jag tyvärr rätt. Olivolja på allt, och väskan oanvändbar. Det resulterade i ett brev till LH Customer Service som den gången var i Dublin. Det gick mindre än 24t innan jag fick brev tillbaka där jag skulle skriva allt som hade skadats och blev ersatt för alla saker + nya väska.

Jag upplever aldrig att några av bolagen jag reser med tjafsar när det strular om man så heter SAS, Swiss, Lufthansa eller BA.
 
Toppen