Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Dr. Miles

Expert
Om två veckor flyger jag till Asien igen. :cool:

Jag skall besöka mina kunder bl a i Thailand, Kina och Hong Kong och träffa släkten i Japan.

Jag ville åka till Singapore och träffa min vän där. Men det är svårt att hitta Business class award mellan Europa och Singapore nuförtiden. Så tyvärr blir det inget Singapore besök den här gången. :(

Jag har tur som har en generös arbetsgivare. Jag kan kombinera min jobbresa med semester.
Denna resa använder jag miles från mitt US Airways DividendMiles konto.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-MUC LH C
MUC-BKK TG C
BKK-PEK TG C
PEK-NRT NH C

NRT-PEK NH C
PEK-HKG CA C
HKG-BKK TG C
BKK-FRA TG C
FRA-ARN LH C

Totalt: 80,000 miles + skatter 178 USD + Award processing fee 50 USD.
 

Fredrik

Medlem
Vi ser fram mot rapporten AHO. Schemat ser bra ut med en bra blandning av bolag. Det är lätt att glömma bort men det går att boka annat än First hos US Airways också...
 

Alx

Medlem
AHO: Hur skulle du bedömma svårighetsgraden att hitta bonusbiljetter via DividendMiles? Är det svårare, enklare eller likvärdigt med exempelvis EuroBonus? Funderar på att övergå till DividendMiles istället för EB. Ser du några andra för- och nackdelar med ett sådant byte?
 

Dr. Miles

Expert
Jag är precis som andra vanliga dödliga som inte flyger i Business class i tjänsten.

Då kan det löna sig att ha miles på US Airways Dividend Miles.
Jag samlar mina flight miles till bmi Diamond Club dock. (Jag kan få 25% miles på billiga SAS flighter, vilket US DM inte gör.)

För dem som flyger i Business class/First class ofta är bmi Diamond Club, Lufthansa Miles&More bra alternativ.

Att hitta award platser är nog lika enkla/svåra både på SAS EB och på US DM.
Däremot agenternas kompetens är mer varierande hos US DM än hos SAS EB.

På vissa flighter(främst LH &LX flighter i F/C över Atlanten) är det svårare att hitta hos US DM.
 

Dr. Miles

Expert
Bonusresan som jag skrev i min första post tog det över 1 timme att boka.

Själva bokningen var utförd inom 15 minuter, men validering av rutt och kalkyrering av skatter tog oerhört lång tid.
 

Alx

Medlem
Jag är precis som andra vanliga dödliga som inte flyger i Business class i tjänsten.

Då kan det löna sig att ha miles på US Airways Dividend Miles.
Jag samlar mina flight miles till bmi Diamond Club dock. (Jag kan få 25% miles på billiga SAS flighter, vilket US DM inte gör.)

För dem som flyger i Business class/First class ofta är bmi Diamond Club, Lufthansa Miles&More bra alternativ.

Att hitta award platser är nog lika enkla/svåra både på SAS EB och på US DM.
Däremot agenternas kompetens är mer varierande hos US DM än hos SAS EB.

På vissa flighter(främst LH &LX flighter i F/C över Atlanten) är det svårare att hitta hos US DM.


TACK! Du svarade på alla mina frågor, även följdfrågorna som annars hade kommit :)
 
Toppen