Senaste nytt

Hamnar jag i Lufthansas första klass?

GillBates

Medlem
Hej,
Första inlägget och en klar rookie inom området men håller på att försöka hitta "optimal" resa själv (bland annat med ITA Matrix)......Nåväl, skall åka från GOT-CLE i oktober och hittade en first class med CO. Nu är det LH som trafikerar resan mellan DUS-EWR. Bokningskoden är "Z (first)" som det står i ITA Matrix och då undrar jag om jag hamnar i Lufthansas förstaklass eller blir det business? Var kan jag räkna ut EB-poängen för en sådan resa (enkel resa....för hem blir längre bak i planet bland kreti och pleti ;))?
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se GillBates! (kul användarnamn föresten :))

Z-klass brukar nästan genomgående vara rabatterad business class.
Det som jag tror ställer till det i detta fall är att Continental kallar sin premium produkt "BusinessFirst", vilket inte är något annat än vad vi europeer skulle kalla business class (men de kan förstås framställa det som något annat).

Vilken prisnivå är det på biljetten? Borde ge en hint.

Jag tror dock AHO misstar sig, första klass finns på flyget mellan Düsseldorf och Newark.

LH 408 DUS 12:10 EWR 14:40 333 F6 A4 J9 C9 D9 Z9 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W0 S0 T0 L0 K0

Däremot verkar det inte som Continental säljer första klass på flyget.

CO/LH 5000 DUS 12:10 EWR 14:40 333 J4 C4 D4 Z4 Y4 B4 M4 U4 H4 Q4 V4 W0 S0 T0 L0 K0
 

GillBates

Medlem
Tack för snabba svar! Jo jag insåg nog att biljetten var väl billig för att kunna vara 1:a klass (drygt 15000 men då åkandes turistklass på hemvägen). Hur är CO BusinessFirst? Är det värt priset? Eller har ni något annat förslag på bra flygbolag till bra pris över Atlanten vid den tiden?
 

JensE

Medlem
CO BusinessFirst är en helt ok Business Class på 757-200 och 777-200.
Dock är det fortfarande ett amerikanskt bolag så håller inte riktigt samma klass som de europeiska.
767:eek:rna ska man undvika just nu då dessa har dom gamla C säten från 90-talet.

Så beror lite på var du flyger ut från. ARN-EWR är 757.
Service brukar vara bra och man kliver inte av ett plan hungrig.

Stora nackdelen är att du behöver byta plan vid EWR. Den flygplatsen är riktigt hemsk.
Det brukar vara ganska lugnt vid immigration vid denna tidpunkt dock och du kommer vara en av dom första som kliver av.

Flyger själv dom den 28:e.
 
Toppen