Senaste nytt

Tips på hotell i London

Trumis

Medlem
Hej,

har sökt efter tips på hotell i London här på Businessclass och fann några trådar som var 2-3 år gamla och mycket kan hända med ett hotell på den tiden.

Tänkte ta en långwekeend till London i april eller kanske maj och funderar på hotell.

Jag har Club Carlson Gold Elite och det ger ju en del fördelar, har även IHG Gold men det är ju en rätt låg nivå hos dem. Inte tvunget att vara någon av dessa kedjor men CC ger ju ibland en rumsuppgradering. .

Prisnivå, ja, kanske omkring 2000 kr/natten ge och ta lite upp eller ner. Relativt centralt (London stor stad så det är svårt att säga vad som är centralt men jag tror ni förstår vad jag menar :)).

Några förslag?
 

nollbit

Medlem
Jag bodde nyligen på Hilton Bankside och blev _väldigt_ nöjd. Nu har jag visserligen status med Hilton, men servicen var suverän från början till slut. Det är nytt och fräscht och bokar du executiverum med loungeaccess så får du tillgång till en väldigt fräsch lounge med bordsservering på drickat! Vill påstå att det är i klass med Conrad St James men troligtvis betydligt billigare.
 

Lollet

Medlem
Jag har Club Carlson Gold Elite och det ger ju en del fördelar, har även IHG Gold men det är ju en rätt låg nivå hos dem. Inte tvunget att vara någon av dessa kedjor men CC ger ju ibland en rumsuppgradering.


London är i princip enda staden som Carlson Gold inte har givit mig ett dugg extra. Nu har jag visserligen bara testat 2 hotell där, men jag skulle inte räkna med någon uppgradering som CCG. Skulle faktiskt inte rekommendera dem heller.
 

Treo

Medlem
Jag håller med föregående talare: CCG har inte givit mig något i London.
Personligen skulle jag råda dig att matcha ditt CCG mot HHG (separat tråd finns) och sedan satsa på något av Hiltonkedjans hotell (tyvärr har du missat en rea nyligen).
 

bnr

Medlem
Jag har en bokning på Hilton Bankside rätt snart, anledningen till det är eg. att jag uteslutande hört bra om hotellet, detta från minst fem olika personer. Fyra med status och en utan status.

Conrad St. James ska vara rätt trevligt också, men aningen dyrare.
 

taxvalp

Medlem
Jag har nyligen provat Hilton Park Lane och Waldorf Hilton. Det senare har blivit en favorit, gammaldags hotell som är nyrenoverat och ligger utmärkt till om man vill se teater eller roa sig i kvarteren kring Covent Garden. Hygglig lounge, frukosten vinner inga priser men god stämning och hjälpsam personal. Tunnelbanan från Heathrow stannar nära om man vill spara några pund...
 

chrisljo

Medlem
Jeg har bodd på Hampshire, Mayfair og Portman, fått litt upgrades og welcome gift på alle.

Syntes London er en bra by for Club Carlson, og tror de fleste Radisson er ok. Mye bra lokasjoner, men prisen kan være stive så det må spille inn.

Jeg bor mye på Indigo Paddingon, men er Spire og kommer ofte sent inn fra Oslo og da lokasjonen perfekt. Holiday Inn er så der, ville heller gått for en Radisson.
 

lilly k

Medlem
Väcker liv i denna tråd igen! Söker efter ett 4 eller 5 * mindre hotell med max 100 rum. Gärna riklig frukostbuffe. Budget högst 5000 kr natten. Någon som har en pärla att rekommendera?
 

lilly k

Medlem
Sökte på hotell i London och insåg att jag redan skrivit i denna tråd. Men jag är fortfarande på jakt efter ett mindre hotell med budget 5000/natten. Anyone??
 
Toppen