Senaste nytt

Vilken är Hyrbilsföretag har bäst medlemsförmåner??

Rebel

Medlem
Jag har rest i många år och är medlem på flyg och hotel, men innan jag hitta till bc.se hade jag inte en tanke på att på att hyrbilsföretagen har LC. Jag har bara bokat online oss tredje part sidor, de är ju billigast har ju varit tanken.

Så då är det ju dax att signa upp sig men med vilken firman??

Och är det värt det, efter att ha läst hyrbilsdelen här på forumet så är det billigare att bara ta billigaste på nätet. Det låter som problem kan det ju bil både med dirkt hyrning eller tredje part, även om jag mest har varit förskonade.

Jag hyr mest i Europa.
Vad säger panellen??
 

JohnR

Medlem
Jag har platinum hos sixt, av dessa hur jag mest i sverige och europa i tjänsten. Har alltid blivit uppgraderad minst en kategori.

När jag semestrar vistas jag mest i USA, där använder jag inte sixt pga de är alldeles för dyra. Där har jag använt Alamo och Hertz, där jag är statuslös.
 

Valley

Medlem
Hade tillgång till fri parkering i vissa städer som Hertz President. Var väl det vettigaste där på min tid.
 

olo

Medlem
Både Hertz och Avis är skojare. Så då återstår vara Sixt som har hjälpt mig ett par gånger när jag behövt det. De har inte gjort mig besviken.
 

Valley

Medlem
Haft Sixtbilar i en väldigt massa dagar utan att få tillstymmelse till någonting. Kan eventuellt bero på att det var BMW som betalade.
Jag fick dock inte det som orsak i min mailkorrespondens med dem. De slutade bara att svara när jag ville ha lite bonuspoäng och högre status
 

Zniper

Medlem
Bump.

Tänkte se om någon har några nyare synpunkter angående vilket hyrbilsföretag har bäst lojalitetsprogram. Anledningen till att jag frågar är för att jag ska till USA (Miami) och hyra en bil för att ta mig ner till Key West och skulle gärna få en bra(gratis) uppdatering om jag kan statusmatcha mig till någon högre nivå i aktuellt program.
Är CCG, EBG, HHG
 

Nemo

Medlem
Bump.
Tänkte se om någon har några nyare synpunkter angående vilket hyrbilsföretag har bäst lojalitetsprogram. Anledningen till att jag frågar är för att jag ska till USA (Miami) och hyra en bil för att ta mig ner till Key West och skulle gärna få en bra(gratis) uppdatering om jag kan statusmatcha mig till någon högre nivå i aktuellt program.
Är CCG, EBG, HHG
Min rekommendation är att du bokar den bilklass som du behöver. Får du en uppgradering så se det som en bonus. Om du har hög status i en hyrbilsfirma, där du får uppgradering i 99 fall av 100, så kan det bli så att just denna gång inträffar det hundrade tillfället, dvs ingen uppgradering.

En av de enklaste sätten är att bli medlem i Avis. Då får du en voucher för uppgradering efter två bilhyror. Men villkoren är ändå begränsade, gäller i mån av tillgång och ej premium/prestigemodeller.
Avis Preferred Lojalitet SE
Sixt har för mig nästan alltid gett uppgradering. Idag får du matchning till Gold från EBG, tidigare gav det Platinum. Den enda gång det inte gav uppgradering fick jag en stripad reklambil för bilföretaget, vilket väckte munter uppmärksamhet.
Guld - SAS
Du kan matcha dig till ett Nordic Choice Gold från CCG/HHG, därefter till ett Hertz President circle. Finns ett par trådar på forumet om detta.

Dessa tips ökar sannolikheten för uppgradering men är ingen hundraprocentig garanti.
 
Last edited:

Zniper

Medlem
Tack för din input. Har tänkt boka den bil jag vill ha men skulle jag råka få en uppgradering så gör det inget...
Jag tänkte även lite mer generellt vilket hyrbilsföretag är bäst att ha och göra med?
 

mha321

Medlem
Tack för din input. Har tänkt boka den bil jag vill ha men skulle jag råka få en uppgradering så gör det inget...
Jag tänkte även lite mer generellt vilket hyrbilsföretag är bäst att ha och göra med?
Uppgradering är inte alltid positivt. Hyrde av hertz för samma resa från Miami till key West och de ville glatt uppgradera mig till en van när de inte hade rätt storlek inne. För mig och min kabinväska...

Fick istället byta mig till en mindre nedgradering och ett *rejält* avslag på priset, så det blev ok till slut ändå. I just det fallet...
 
Toppen