Senaste nytt

Vad betyder status HNCO på Lufthansas boardingkort?

Ingen access till First-loungerna dessvärre, men det låg väl i linje med förväntningarna. Blev istället hänvisad till Business-loungen vilken jag hoppade över och begav mig till Senator-loungen istället. Väl där så räckte inte boardingkortet utan jag fick visa att jag hade *A-gold också.
Har inte checkat in bagage så jag kan tyvärr inte uttala mig om det. Har dock fått det på både digitalt- och pappersboardingkort.

Har du Miles&More status eller enbart SAS? Själv har jag enbart SAS.

Jag har ingen status på Miles&More, använde SAS-statusen i detta fall.

Hur har du bokat biljetterna? På Lufthansa?

Biljetterna idag var bokade med Eurobonuspoäng över telefon med SAS, i business.

Om EBD av något skäl skulle signalera HON i Lufthansas system så kan det ju paradoxalt nog göra att man hellre väljer Lufthansa än SAS när valet finns. Låter lite för bra för att vara sant.
Det blir inte så varje gång, bara ibland.

Men något knepigt är det när de ger bagaget HON-taggar, serverar mig först ombord på flyget osv men samtidigt inte kan se att jag är *A-gold när jag ska in i Senator-loungen...
 

Palmwell

Medlem
Hej Jakob! Sorry för lång frånvaro. Har varit i Tyskland fem ggr sedan senast. Har dock bara fått HON och det var på sträckan HAM_CPH.
Någon som hittat någon annan / ny info?
 

johhenrik

Medlem
Min kollega som är Diamond flög till Raleigh, NC via New York i somras. Det var nått strul i New York, så alla passagerare som skulle till Raleigh blev ombedda att gå till en ny gate för en senare flight som de skulle ombokas till. När det var klart ropade de upp hans namn (och bara han) att han skulle komma till gaten. Där fick han följa med ut och in i en bil som skulle köra honom till den nya gaten. Han bad om att bli körd till United Club loungen istället varpå de gjorde det. Han var rätt paff efteråt att han fick sån service. Han flög i Go och ekonomi på United. Så det verkar som att vissa får lite extra med sitt Diamond ibland. ;)
 
Toppen