Senaste nytt

Kraftig förändring av Hyatt Gold Passport?

Fredrik

Medlem
En bloggpost som handlar om förändring av Hyatt Gold Passport har publicerats. Enligt den försvinner namnet och ersätts av World of Hyatt. Det blir en till statusnivå och nivåerna får nya namn och nya krav. Givetvis blir det svårare att nå högsta nivån.
Sammanfattningsvis:
The new qualification chart will improve status opportunities for those who are not particularly loyal to Hyatt and for those who stay the most, but makes it tougher for those in the middle.

Scoop: Huge Changes Coming to Hyatt Gold Passport – Pen & Passport
 

staff

Medlem
Harligt att se att Diamond - eller "Globalist" som det nu heter - blir annu battre med suite upgrades i man av plats som standardforman (utover 4 garanterade DSUs), samt gratisnatt pa ett kategori 1-7-hotell. Jag kommer att aterkvalificera mig for Diamond i ar, vilket gor att jag blir Globalist fr.o.m. 1 mars. 60 natter nasta ar ar osannolikt dock pga. forandrat resmonster och nytt jobb.
 

Fredrik

Medlem
Namnen på de nya statusförmånerna är obeskrivligt fåniga. Jag kan nå 30 nätter men inte mycket mer så det blir sista året med Hyatt-status nästa år.
 

Goldfinger

Medlem
Det är tråkigt att de tagit bort Diamond amenity choice när man checkar in.
Som det är nu kan man välja att få lite choklas, frukt eller vin och det kan ju kvitta... MEN man kan också byta det mot 1000 poäng per Stay.
Det brukar ge mig ca 25.000 poäng extra per år vilket är ca 2 gratisnätter i snitt... -Klart surt.
Dock är uppgraderingen till Svit om bef. ett bra inslag för "Globalist" -Det kommer givetvis för att matcha samma förmån mot SPGs högsta Tier
 
Toppen