Senaste nytt

Hotell i Hong Kong med utomhuspool och gärna lounge

Anfield

Medlem
Tänkte åka till Hong Kong vecka 44

Kollat runt lite på hotell och det verkar inte direkt billigt ca 3500 sek natten för en familj på tre.
Har ni tips på några hotell ?

Krav är att det finns utomhus pool, samt att frukost skall ingå.
stort plus är om det finns Lounge.

Alla bidrag mottages tacksamt
 

Matsson

Medlem
Vi har bott på Langham place i Mongkok. Pool på taket och lounge om du bokar svit. Dock är Hongkongdollarn knuten till USD och har gjort även HonKong 30 procent dyrare på 2 år. Jag tror att du får tänja din budget P.g.a svag svensk valuta.
 
M

Monkey_Class

Guest
Shearton Towers. Från 2800:- och uppåt. Svit för 3500:-

Skall också dit under potatislovet (kanske det finns award på på SAS ;) :) )
 

RobHK

Medlem
Själv bor jag alltid i Mid-Levels, för billigare hotell med bra läga, väldigt smidigt till Centrala delarna av HK-ön. Det är även lite lugnare där uppe, jag kan ta en promenad upp till Peaken osv. Kanske inget för förstagångsbesökaren men de som har lite vana vid HK brukar uppskatta det. Jag själv bodde i Mid-Levels 3 år, så det bidrar förståss också. Bishop Lei International House skulle jag säga är bäst, ta ett dyrare rum med utsikt om ni vill se staden. Ska prova ett nytt hotell i Mid-Levels (YMCA) nu om någon vecka, kan återkomma hur det var.
 

Zniper

Medlem
Bump.
Jag och min dotter (4 år) ska åka till Hong Kong för 1a gången om ca 1 månad och jag funderar på att boka Bishop Lei pga goda rekommendationer från bl.a @RobHK mestadels pga utsikten från deras Suite rum som verkar vara väldigt fin. Är detta ett hotell som fler har testat och kan rekommendera?
 

Canadien

Medlem
Bott på Eaton, Nathan Road. Gigantisk frukostbuffé med bl a chokladfontän ingick för ca 2000HKD för tre vuxna + 2 barn i familjerum. 10×5m pool på taket, såg inte till nån lounge men trevlig bar med bl a japanska craft beers på bottenvåningen.
 

RobHK

Medlem
Zniper, Bishop Lei, Garden View (YWCA) i Mid-Levels är ju båda budgethotell, som när de har bra erbjudanden kan ge dig ett OK rum i ett bra läge, till ett väldigt lågt pris (under 1000kr per natt). Oklart om det är det du söker?
 

Zniper

Medlem
Zniper, Bishop Lei, Garden View (YWCA) i Mid-Levels är ju båda budgethotell, som när de har bra erbjudanden kan ge dig ett OK rum i ett bra läge, till ett väldigt lågt pris (under 1000kr per natt). Oklart om det är det du söker?

Priset jag söker får vara max 2000kr/natt. Bishop kostar enligt erbjudandet jag fått 1800kr/natt men då är det deras Suite rum så det är ju dyrare än ett standardrum men 1000kr/natten känns väldigt billigt.

Fördelen med ett Suite rum är att hotellrummet består utav 2 rum och med en nice view så ifall vi känner oss trötta så har man ett rum man kan slappa i. Dom flesta rum jag kollat på i HK verkar vara väldigt små och då har ju Suiterummet en fördel.

Pool är oxå stor fördel.
 
Toppen