Senaste nytt

Busshållplatser, Arlanda?

FF#1

Medlem
Letar efter en karta över var de olika bussarna går.
Mer specifikt, var kliver man på buss 801 mot Uppsala vid terminal 4?
 

henke12

Medlem
Letar efter en karta över var de olika bussarna går.
Mer specifikt, var kliver man på buss 801 mot Uppsala vid terminal 4?

Om man kommer _ut_ från terminalen tror jag det är till höger.
Men jag är inte säker, finns en infotavla med busslägen precis utanför.
Det är kanske bara 40 meter åt varje håll så alla lägen är rätt nära entrén så du behöver inte ligga sömnlös :)
 

FF#1

Medlem
Om man kommer _ut_ från terminalen tror jag det är till höger.
Men jag är inte säker, finns en infotavla med busslägen precis utanför.
Det är kanske bara 40 meter åt varje håll så alla lägen är rätt nära entrén så du behöver inte ligga sömnlös :)

Tack, det är inte jag som ska resa utan min något mindre resvana mor som gärna vill ha koll. :)
 

mjulven

Medlem
Såsom jag minns det är det till höger när man går ut från terminal 4 (åkte buss i våras en gång). Den går en gång i halvtimmen och är tydligt uppmärkt.
 

FF#1

Medlem
Facit är hållplats 2, näst längst bort.
c59ec94767a83e16849b02b152f282b7.jpg


Bc imponerande på min mor med svar på några minuter
 

Nemo

Medlem
Ska hon åka fler än en gång så lönar det sig att köpa ul-kortet och ladda det med reskassa. Kortet kostar 20:- och det går att ladda med valfritt belopp numera. Med reskassa kostar Arlanda-Uppsala 60:- Kortet köps på Arlanda i Swedavia-desken, bredvid bagagebandet om hon är på Terminal 4. Laddas där eller på Pressbyrån, vissa Willys, ICA, mfl
Det finns även en UL-app, men jag vet inte om det går att enbart ladda med jämna hundratal kronor eller om de även där ändrat till valfritt belopp.
Köpa biljett - ul.se
Hitta ditt försäljningsombud - ul.se

OT: Att tvingas ladda jämna hundratal kronor är en evolutionär rest sedan den tid vi hade kontanter i Sverige. Då fanns det papperlappar (eg gjorda i bomullsblandning) som hade jämna belopp (20, 50, 100, 200, 500, 1 000 och ännu tidigare 10 000). Sedlarna gick inte att bokstavligen mata in i mobilen men ändå klarade systemutvecklarna inte att från början tänka sig att kunna ladda med annat än multiplar av 100.
 
Last edited:

mjulven

Medlem
Ska hon åka fler än en gång så lönar det sig att köpa ul-kortet och ladda det med reskassa. Kortet kostar 20:- och det går att ladda med valfritt belopp numera. Med reskassa kostar Arlanda-Uppsala 60:- Kortet köps på Arlanda i Swedavia-desken, bredvid bagagebandet om hon är på Terminal 4. Laddas där eller på Pressbyrån, vissa Willys, ICA, mfl
Det finns även en UL-app, men jag vet inte om det går att enbart ladda med jämna hundratal kronor eller om de även där ändrat till valfritt belopp.
Köpa biljett - ul.se
Hitta ditt försäljningsombud - ul.se

OT: Att tvingas ladda jämna hundratal kronor är en evolutionär rest sedan den tid vi hade kontanter i Sverige. Då fanns det papperlappar (eg gjorda i bomullsblandning) som hade jämna belopp (20, 50, 100, 200, 500, 1 000 och ännu tidigare 10 000). Sedlarna gick inte att bokstavligen mata in i mobilen men ändå klarade systemutvecklarna inta att från början tänka sig att kunna ladda med annat än multiplar av 100.

Appen kan enbart laddas med jämna hundralappar och är gratis. Jag har fått mina föräldrar att använda den utan några som helst problem, så den är dessutom användarvänlig.
 
Toppen