Senaste nytt

Nytår i New York 28/12-4/1

Hej

Vi (2 vuxna och barn på 8 och 3) åker til NYC kring nytår.
Vi har booket Hilton hotel midt på Manhatten men jeg hoppas att ni kan dele lite erfarenheter kring NYC i den period och ideer til vad man skal göra eller var man skal äta med barnen.
Vi har varit där förut men altid kring sommeren.

Om några har tips på om vi kan se vall drop på times square med barn är det extra bra.
 

Börnen

Medlem
Hej

Vi (2 vuxna och barn på 8 och 3) åker til NYC kring nytår.
Vi har booket Hilton hotel midt på Manhatten men jeg hoppas att ni kan dele lite erfarenheter kring NYC i den period och ideer til vad man skal göra eller var man skal äta med barnen.
Vi har varit där förut men altid kring sommeren.

Om några har tips på om vi kan se vall drop på times square med barn är det extra bra.

Jag kan slå ett slag för "Swedish Cottage Marionette Theatre" i Central Park, dom spelar "The Three Bears Holiday Bash" kring nyår. Vi var där och såg en Pippi Långstrump teater för några år sedan när sonen var 3 år. Mycket uppskattat även fast att allt var på engelska.
Search | Ticketfly
 
Det är nog inte så lämpligt. Folk börjar köa tidigt på morgonen så om du vill se något ska du nog vara ute runt 07 och det är inte det roligaste mitt i vintern i NYC.

Det går att köpa eventpass til hela kvällen men här ingår fest och mat.
Tänkta att någon kanske hade ett tip kring access präcis rundt ball drop
 

flapps

Medlem
Vi bodde också på Hilton midtown när vi var där på nyår..(stort misstag i alla läger..Sämsta hotellet alla kategorier ) Som Agehall skriver så börjar folk köa tidigt...Vi hade ingen koll på det så vi började traska dit vid 8 på kvällen, det var bara att fetglömma att försöka ta sig in mot bollen. Jag i mitt fall körde en fuling och dro fram mitt nyckelkort med hiltonloggan och spelade förvirrad turist och sa att jag bodde på Hilton Time Square och frågade hur jag kan komma igenom avspärrningarna till hotellet. Den luringen fungerande helt perfekt då vi fick en polisman att följa oss hela vägen till hörnet av hotellet och då hade vi bollen 100 meter ifrån oss....Många restauranger och barer på nyårsafton har minimum charge från runt 50 dollar och uppåt per person.
 

mattley

Medlem
Time square med omnejd (typ 10 block radie) stängs av nyårsafton så har ni restaurangreservation inom det området så måste ni visa upp den för polisen annars kommer ni inte in på kvällen. Det hände oss förra året, som tur hade vi fått en bekräftelse på mailen som jag kunde visa på telefonen.
 
Toppen