Senaste nytt

Star Alliance Lounge, Tallinn?

Vet att det finns någon form av lounge på TLL, men för mig lite oklart vad som gäller.
Är det endast för passagerare som reser i business class eller kommer man in med *A Gold?

Gäller flyg med Adria.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Det är en tredjepartslounge, så man kommer in med valfritt guldkort om bolaget man flyger med har avtal med loungen. Enligt uppgift så är det SAS, Lufthansa och Turken inom Star som har avtal.

Man kommer även in med de flesta tredjepartskort också.
 
Jag var där för någon vecka sedan. Lite ont om ställen att ladda elektroniken på. Utsikten var över incheckningsområdet om jag minns rätt. Det fanns det vanliga i öl, vin och spritväg, inget jätteutbud. I matväg fanns det trekantsmackor i kylen (lätta att missa!) och något mer, samt chips, nötter osv.
Inget man behöver åka i förväg för att fördriva tiden i sammanfattningsvis.
 
Det är en tredjepartslounge, så man kommer in med valfritt guldkort om bolaget man flyger med har avtal med loungen. Enligt uppgift så är det SAS, Lufthansa och Turken inom Star som har avtal.

Man kommer även in med de flesta tredjepartskort också.

Fick detta svar:

Hello,
Yes, You have access to our business lounge , if you have Star Alliance Gold Card and You fly with airline, which is also in Star Alliance.
Regards

Så det borde ju gå att flyga Adria och använda mitt guldkort (Turkish) som jag tolkar det.
 
Jag var där för någon vecka sedan. Lite ont om ställen att ladda elektroniken på. Utsikten var över incheckningsområdet om jag minns rätt. Det fanns det vanliga i öl, vin och spritväg, inget jätteutbud. I matväg fanns det trekantsmackor i kylen (lätta att missa!) och något mer, samt chips, nötter osv.
Inget man behöver åka i förväg för att fördriva tiden i sammanfattningsvis.
Jag insåg precis att det var inte alls den loungen jag var inne i, jag var ju i Vilnius. Så glöm det jag skrev ovan. Det är inte alltid lätt hålla koll på vart man reser... :confused:
 
Jag har nu varit i denna lounge. Inga problem med * A Gold.
Var en ganska liten men trevlig lounge. Fanns ett helt okej utbud av förtäring (lättare) samt dricka av olika slag.
Blev positivt överraskad mot mina ställda förväntningar och kan helt klart rekommenderas.
 

Hachans

Medlem
Jag vill bara passa på att varna för denna lounge. De har en tidsgräns på max tre timmar innan avgång, vilket inte kommuniceras någonstans. Flygbolag, status eller det faktum att loungen var helt tom spelar ingen roll. Så om man planerar att jobba eller så får man ha det med sig i bakhuvudet.
 
Toppen