Senaste nytt

Business class med Air Koryo

I maj nästa år tänker jag ta mig en tur till Nordkorea. Jag har fått ett erbjudande att flyga t o r Pyongyang - Beijing, de flesta ska tydligen åka tåg mellan Kina och Nordkorea.

Är det någon som har erfarenhet av att åka med Air Koryo i business class? Det finns som tillval!


_________________________
Instagram: flyingfirstclass_ Flying First Class
airbus380.se | Flightdiary
 
Last edited:

LSH

Medlem
Flög i ekonomi för några år sedan men minns tyvärr inte hur det såg ut i business. Flygningen är spännande men om du har tid rekommenderar jag att åka tåg i en riktning. Du får en bra sovkupé även på dagresorna och kan sitta/ligga och titta på den nordkoreanska landsbygden.
 

Thornado

Medlem
Jag flög Air Koryo ena vägen (och Air China andra hållet). Det jag såg av businesskabinen så har de riktiga businessstolar, men min uppfattning var att serveringen var samma som i economy (Air Koryo-burgare, men man vill ju inte ha nåt annat heller, det är ju en del av grejen med att åka med dem). Det är ju en rätt så kort flygning, så jag skulle inte lägga extra pengar på att åka business där.

Om du gör som @LSH föreslår och åker tåg åt ena hållet så rekommenderar jag att åka tåg in och flyga hem.
 
Tack för videon, det var en välgjord och informativ som Sam Chui hade gjort.

Jag var där 2012 och då flög jag med Air Koryo economy till NK och jag har inget minne av att jag såg någon business class då... På returen tog jag tåget men det är 3-bäddskupeer och med endast ett skynke ut mot gången, så jag kunde inte sova alls eftersom allt prat i vagnen störde mig.

Men det lutar väl åt att prova business i alla fall, jag ska undersöka om det går att flyga från Shanghai.

_________________
Instagram: flyingfirstclass_ Flying First Class
 

AlexS

Medlem
Skulle inte lagga mina pengar pa business pa Air Koryo, det er ju redan en upplevelse att resa oavsett klass! Sitt inte ensam der fram, anslut dig till folket!
Lagg istallet pengar pa o fa till en fin flygning i business till Beijing/Shanghai, sa du er utvilad och kan ta till dig upplevelsen nar du reser in i landet..

Obs, Shanghai er enda flygningen som sker nattetid... skulle foredra dagtid!
 
Toppen