Senaste nytt

Uppgradering i gate med sas

Sorry hittar ingen tråd om upgrade vid gate. Bokat Stockholm-Miami via Oslo. Har tidigare upgraderat till business både via bud och vid flygplatsen. Någon som har erfarenhet av att köpa upgrade vid första flygplatsen eller hinner alla norrmän i Oslo lägga beslag på platserna?
 
Sorry hittar ingen tråd om upgrade vid gate. Bokat Stockholm-Miami via Oslo. Har tidigare upgraderat till business både via bud och vid flygplatsen. Någon som har erfarenhet av att köpa upgrade vid första flygplatsen eller hinner alla norrmän i Oslo lägga beslag på platserna?

Jag har också samma fråga. Vilken dag flyger du? Planerar samma rutt för kommande vecka.
 

palmen

Moderator
Uppgradering sker på den flygplats som flyget går ifrån. Åker du från annan flygplats kan de inte uppgradera dig men lägga in en förfrågan till gate.
 

ulagun

Medlem
Det jag erfarit är att på ARN sker uppgraderingsförfrågsn under sansade och ordnade former vid servicedisken F-piren.
Den gång vi flög via OSL till EWR skedde det vid det alldeles för trånga avgångsutrymmet vid gate.
Vi var redan bokade business så vi kunde med ett roat leende bevittna det totala kaos som rådde då ett stort antal uppgraderingsbenägna norrmän kämpade om uppmärksamhet från SAS gate personal. Liknade mest utförsäljning på någon asiatisk marknad.
Nackdelen för vår del var att uppgraderingskaoset i det minimala utrymmet påverkade hela boardingproceduren negativt. Priority var bara att glömma.
Detta är drygt ett år sedan, Om de inte förbättrat rutinerna kan jag bara säga " Lycka till"
 

Wendestam

Medlem
Jag flög till New York från Arlanda via Oslo för ett år sedan och var bokad i Plus. Jag sa snällt och vänligt till både i incheckningen och i Loungen på ARN om att jag gärna kunde uppgradera till business för poäng om det fanns plats. Det svar jag fick var att det var personalen i gaten på OSL som hade hand om det men att de kunde lägga in ett önskemål om uppgradering i systemet från ARN. Hur exakt det fungerar och vad som är ren tur eller inte, vet jag inte. Men när jag kom till gaten i Oslo frågade jag snällt igen och fick till min förvåning veta att jag var väntad. Låg ett nytt boardingkort och väntade på mig i gaten :)
Givetvis är det "first come, first served" som gäller så flyger man via så får man bara ställa hoppet till turen (och eventuell status i Eurobonus). Men man kommer ganska långt med ett leende oxå :)
Lycka till!
 

palmen

Moderator
Jag flög till New York från Arlanda via Oslo för ett år sedan och var bokad i Plus. Jag sa snällt och vänligt till både i incheckningen och i Loungen på ARN om att jag gärna kunde uppgradera till business för poäng om det fanns plats. Det svar jag fick var att det var personalen i gaten på OSL som hade hand om det men att de kunde lägga in ett önskemål om uppgradering i systemet från ARN. Hur exakt det fungerar och vad som är ren tur eller inte, vet jag inte. Men när jag kom till gaten i Oslo frågade jag snällt igen och fick till min förvåning veta att jag var väntad. Låg ett nytt boardingkort och väntade på mig i gaten :)
Givetvis är det "first come, first served" som gäller så flyger man via så får man bara ställa hoppet till turen (och eventuell status i Eurobonus). Men man kommer ganska långt med ett leende oxå :)
Lycka till!
Precis så det fungerade för mig också till Miami via Oslo, det var dock fullt så inga uppgraderingar var möjliga i gaten i Oslo.
 

PetrelliDK

Medlem
Jag flög till New York från Arlanda via Oslo för ett år sedan och var bokad i Plus. Jag sa snällt och vänligt till både i incheckningen och i Loungen på ARN om att jag gärna kunde uppgradera till business för poäng om det fanns plats. Det svar jag fick var att det var personalen i gaten på OSL som hade hand om det men att de kunde lägga in ett önskemål om uppgradering i systemet från ARN. Hur exakt det fungerar och vad som är ren tur eller inte, vet jag inte. Men när jag kom till gaten i Oslo frågade jag snällt igen och fick till min förvåning veta att jag var väntad. Låg ett nytt boardingkort och väntade på mig i gaten :)
Givetvis är det "first come, first served" som gäller så flyger man via så får man bara ställa hoppet till turen (och eventuell status i Eurobonus). Men man kommer ganska långt med ett leende oxå :)
Lycka till!

Det samme er sket for mig på samme rute! Positivt overrasket :)
 
Toppen