Hmm, fann följande svar på Tripadvisor:
O'Hare International Terminal 5 - Downstairs outside of Door5A.
Min erfarenhet är det motsatta. Tycker det är vanligare att det är mycket specifika ställen och oftast departure. Och att det är väldigt tydliga regler om att de inte får komma i närheten av de vanliga taxi köerna.Min erfarenhet av Uber på flygplatser i USA är att man kan välja. Sedan kan ev chauffören ringa och föreslå andra platser. Vet dock inte hur det funkar på just ORD.
50% av gångerna jag tagit en Uber från LGA sista året har jag blivit ombedd att gå någon annanstans. Samma sak på EWR. Det är de två bästa mätpunkterna jag har.Min erfarenhet är det motsatta. Tycker det är vanligare att det är mycket specifika ställen och oftast departure. Och att det är väldigt tydliga regler om att de inte får komma i närheten av de vanliga taxi köerna.
Överlappet med mina mätpunkter är där noll, så det kan ju förklara saken. Men tex på båda mina senaste, DFW och SFO har det varit tydliga instruktioner om departures level och ange vilket dörr nummer man är vid (sedan att dörr numren på DFW inte matchade de i appen är en annan sak).50% av gångerna jag tagit en Uber från LGA sista året har jag blivit ombedd att gå någon annanstans. Samma sak på EWR. Det är de två bästa mätpunkterna jag har.
Samma på Newark med SAS vid mina besök i augusti och september.Överlappet med mina mätpunkter är där noll, så det kan ju förklara saken. Men tex på båda mina senaste, DFW och SFO har det varit tydliga instruktioner om departures level och ange vilket dörr nummer man är vid (sedan att dörr numren på DFW inte matchade de i appen är en annan sak).