Senaste nytt

Tokyo läge

MTS

Medlem
har bokat SAS Amex 2-4-1 award (business T o r :)) till Tokyo med min bror. Och nu kikar vi på hotell och funderar på var vi ska bo. Vad har ni för rekomendationer o erfarenheter? Tips på läge o kanske specifikt hotell?
För info; 2 bröder åker, stannar 6 nätter.
 

Jonas C

Medlem
Allt beror på hur mycket ni är villiga att spendera. Man kan bo bra för 500kr per natt på ett lokalt hotell, eller 2500 och uppåt per natt för ett kedjehotell (Hilton, etc). Så länge man bor i närheten av tunnelbanan (Tokyo Metro eller Toei), så kan man bo lite varsomhelst i staden. Billigast är att bo i gamla Tokyo kring Asakusa, där man kan hitta många prisvärda hotell och Ryokans.
 

Canadien

Medlem
Kring Shiodome tunnelbanestation finns flera hotell med bra pris/prestanda. Jag har bott på Royal Park ett par gånger och det har varit prisvärt (mindre än halva priset mot kedjehotell, men liknande standard)
 
Vi bor på Royal Park just nu, mycket bra läge, nära tunnelbanan, Ginza mm.
Bor i Tower King Room på översta våningen, 2800kr/natt inkl fukost för två personer.
Fantastisk utsikt från rummet och på frukosten mot Tokyo Tower och Mt Fuji.
 
  • Gilla
Reactions: MTS

Johanna

Medlem
Jag har bott ett antal gånger på Granbell Shibuya. Mycket bra läge och prisvärt!
Jag har bott där också, ett ok hotell. Jag gillar Shibuya som område och bor gärna där. Min erfarenhet är att det är rent på hotell i Tokyo så man behöver inte boka fina hotell för att undvika ofräscha hotell.
 
  • Gilla
Reactions: MTS

MTS

Medlem
Låter mkt trevligt med Royal Park, ska även kolla på de andra tipsen :). Hur bokar ni? Direkt mot hotellet eller någon generell hotellsite?
 
Vi brukar kolla runt på ex Hotels.com och Booking.com först och sedan jämföra med hotellet direkt. Ibland bokning via hotellsite och ibland direkt.
 
Toppen