Senaste nytt

Bäst EB-intjäning på Hilton O'Hare?

Dags att åter boka en övernattning på Hilton O'Hare (och möjligen testa ett annat hotell inne i Chicago på hemvägen). Frågan är - hur bokar jag bäst och smartast för att få flest Eurobonus-poäng för mig och min kumpan? Jag tror vi siktar på varsitt rum. Jag har Amex EB Elite, så gärna inte ett sätt som omöjliggör amex-betalning.

Bonusfråga; Är det någon som bett ett hotell dela upp alla nätter en bokning som separata bokningar för att maximera EB-poängen?
 

palmen

Moderator
Dags att åter boka en övernattning på Hilton O'Hare (och möjligen testa ett annat hotell inne i Chicago på hemvägen). Frågan är - hur bokar jag bäst och smartast för att få flest Eurobonus-poäng för mig och min kumpan? Jag tror vi siktar på varsitt rum. Jag har Amex EB Elite, så gärna inte ett sätt som omöjliggör amex-betalning.

Bonusfråga; Är det någon som bett ett hotell dela upp alla nätter en bokning som separata bokningar för att maximera EB-poängen?
Du kan inte ha fler separata bokningar i följd utan att byta hotell. Det kommer räknas som 1 Stay.
Hur ska du maxa EB intjäning, är väl en fast summa i vilket fall? Brukar vara bättre att kreditera till aktuellt hotells program om det inte går att köra till båda samtidigt
 
Tänkte mer vilket bokningsätt. Hiltons egen sida vs SAS hotellsida. Men den räknas väl som tredjepart och då ingår inga statusförmåner, i alla fall är det ju så på Best Western.
 
Toppen