Senaste nytt

Hans Majestät Kung Bhumibol Adulyadej (Thailand) har avlidit, kan det påverka resande till landet?

JohanA

Medlem
Åker till Bangkok nästa vecka för affärsmöten... blir intressant...

Thailändska kollegor försvann från mailen och Skype för några timmar sedan när nyheten blivit känd.

För övrigt kan rubriken ändras så alla förstår:
Thailands kung har gått bort.
 

Glenn E

Medlem
Jag åker till Bangkok om 3 veckor så jag följer denna utveckling noga.
Vad jag hört var kungen omåttligt populär men det är inte hans tronföljare så mycket kan nog hända om det vill sig illa.
 

EBGGOT

Medlem
Jag kan varmt rekommendera history channels dokumentär om H.K.H Bhumibol som finns på youtube.
Jag har en mycket stor respekt för honom som person och hans arbete i Thailand. Om fler monarker hade varit som honom hade vi haft en bättre värld! Världen och Thailand kommer alltid komma ihåg och sakna honom!

RIP.


 

Matsson

Medlem
är i Bangkok 1-4 november. känns viktigt att visa deltagande och respekt. Monarkin i Thailand har historiskt haft en sammanhållande effekt på ett i övrigt polariserat samhälle. Jag kan känna en oro för Thailands framtid.
 

wayfarer

Medlem
Är i Thailand nu. Det jag har märkt hittills är att tv-kanalerna mest sänder kungaprogram i svartvitt samt att barerna är stängda och ingen musik hörs någonstans. Festligheter och nöjen ej tillåtna.
Ett års sorg är proklamerad för regeringen och ev offentliganställda (är inte helt säker) och 30 dagar för vanligt folk.
Förbjudet också att ha kungen som profilbild på FB.
 
Toppen