Senaste nytt

Arlanda - Sydney (awardresa, Star Alliance)

  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? Sydney
  3. När vill/behöver du resa ut? 6-11 nov
  4. När vill/behöver du komma hem? 12-15 dec
  5. Hur länge vill du vara borta? 35-40 dagar.
  6. Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
  7. I vilken kabinklass? Helst first (annars business)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (award trip)
  9. Vad är din budget? (per person) 500k EBBpoäng + skatter/avfigter (har amex voucher)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst bara två stop.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte viktigt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? Sydney
  3. När vill/behöver du resa ut? 6-11 nov
  4. När vill/behöver du komma hem? 12-15 dec
  5. Hur länge vill du vara borta? 35-40 dagar.
  6. Hur många personer som skall resa? 1 Vuxen
  7. I vilken kabinklass? Helst first (annars business)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (award trip)
  9. Vad är din budget? (per person) 500k EBBpoäng + skatter/avfigter (har amex voucher)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst bara två stop.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inte viktigt.
Pratar du om två stop för hela resan?
I så fall har du bara tre alternativ.
Via Bangkok, via Beijing eller via Los Angeles.
 

Mika1984

Medlem
Jag har resa inbokad 5:e november till 12:e december ARN-FRA-BKK-SYD med Thai F (C mellan ARN & FRA).
Va ganska bra tillgång till awardplatser när jag bokade. Säkert möjligt med lite flexibilitet :)
 
Titta på Thai F LHR-BKK, FRA-BKK, CDG-BKK. Samtliga är A380-destinationer. Flög ARN-LHR-BKK-SYD / SYD-BKK-FRA-ARN förra året och skall flyga ARN-FRA-BKK-SYD-AKL / AKL-SYD-BKK-FRA-ARN om sex veckor. Utan att ha kollat så känns det lite i tightaste laget att boka så nära inpå, men lycka till!
 

palmen

Moderator
Jag har resa inbokad 5:e november till 12:e december ARN-FRA-BKK-SYD med Thai F (C mellan ARN & FRA).
Va ganska bra tillgång till awardplatser när jag bokade. Säkert möjligt med lite flexibilitet :)
När bokade du dessa biljetter? Att hitta First 1 månad innan brukar inte vara det lättaste, desas platser brukar vara borta sen länge om de inte släpper nya platser.
 
Titta på Thai F LHR-BKK, FRA-BKK, CDG-BKK. Samtliga är A380-destinationer. Flög ARN-LHR-BKK-SYD / SYD-BKK-FRA-ARN förra året och skall flyga ARN-FRA-BKK-SYD-AKL / AKL-SYD-BKK-FRA-ARN om sex veckor. Utan att ha kollat så känns det lite i tightaste laget att boka så nära inpå, men lycka till!

Ja du har rätt. Det verkar knivigt med F i dagsläget. Går till BKK men därifrån blir det stopp. Inte hela världen iofs. Kan åka F dit sen cattle sista delen.
 
Toppen