Senaste nytt

Poängintjäning på Thai Airways, värt att gå med i Thais bonusprogram?

Airbus747

Medlem
Hej

Skall åka got-cph.bkk-hkt på nyårshelgen och får inga bonuspoäng för sista sträckan med SAS.
Åker Z med SAS och J på Thai
Är det "lönt" att skaffa ett thaikort som flyger sista sträckan för att där gneta poäng eller finns det alternativ.
 

JacobGBG

Medlem
Skulle du inte få några poäng CPH-GOT? Låter konstigt, men utifall det verkligen stämmer så är svaret, ja det är alltid lönt att samla poängen. När man minst annar det kommer det något erbjudande som gör att man kan nyttja dom på något vis eller annat.

Kul att ha någon mer som flyger och far fårn GOT här på forumet.
 

Airbus747

Medlem
Var lite otydlig, menar sista sträckan med Thai Air samt då första på hemresan.
När jag bokade och betalade så finns det en poänggenerator på SAS hemsida och när jag hade hela rutten markerad d v s got-hkt så visa den inga poäng men när jag hade got-bkk så ger den mig 24000 poäng.
 

yopeyo

Medlem
Du bör få EB även för sträckan med Thai i J class om du ser till att ha ditt nummer reggat.
Förmodligen klarar inte SAS poänggenerator att räkna fram poäng för annat än SK.

Jag fick nyligen detta postat på mitt eurobonuskonto:
Melbourne - Bangkok TG 0466 J Business Discounted
Poäng att använda: 9 200
Baspoäng: 9 200
 

Roger J

Medlem
Självklart får du poäng på alla Thai-flygningar i Eurobonus. Baspoäng till och med.
Dock klarar inte SAS poängräknarfunktion detta på hemsidan. Den fungerar bara för SAS-flyg.
 

Airbus747

Medlem
Vill tacka för infon.
Nu skall bara den jobbiga delen klaras av dv s uppgradering till Guldmedlem.
Kommer inte att bli ngr problem för min del då arbetet kommer att ge mig 5 interkont. flygningar inom 3 månader.
Skall försöka rapportera ngt läsvärt.

Tack

Airbus747/Trent7000
 
  • Gilla
Reactions: pep

SG

Medlem
Gäller det fortfarande att man får baspoäng via Thai? Planerar en sväng ARN-BKK i business.
 
Toppen