Senaste nytt

Samla poäng med Turkish Airlines, men använda förmånerna med EBG?

Ingelstam

Medlem
Idag flyger jag till Kenya med Turkish. Om jag öppnar ett konto och börja samla Miles&Smiles idag (kommer flyga mycket med Turkish) kan jag då komma in i loungen i IST med mitt EB-guldkort? Jag menar, trots att jag inte reggar resan på EB....

Anders
 

Bonden

Medlem
Jupp, det funkar bra!

Har själv gjort på samma sätt med EBG och haft resan på miles&more.
 

David

Medlem
Ja, det skall gå bra. Jag gjorde samma när jag reste med SAS och ville ha in poäng på EB men hade mitt guldkort hos CA. Bara att visa upp kortet i loungen.
 

David

Medlem
Oki - då börjar jakten på Guld hos TK idag!!
Tack för snabba svar!

Glöm inte att som sista utväg till guld kan du köpa 10,000 statusgrundande M&S-poäng ifall du inte skulle hinna riktigt ända fram, kanske billigare med en MR men det är ju inte alltid det passar...
 
Och eftersom det går att göra så tycker jag att det är vår "uppgift" att be om det så att de lär sig. :)

Uppdatering: Dagens försök gick inte hem. Damen i LHs incheckning på YYZ föreslog att hon la in det ena kortet på YYZ-FRA och det andra på FRA-GOT. Nej tack sa jag. :p

Uppdatering 2: Vid gate så bad jag att de noterade att jag var *G (har inte fått mitt kort än) så att jag inte skulle ta upp tid vid prio-boarding. Gate-agenten tyckte då att det passade att lägga in mig som UA*G i systemet istället för UAP (*S)! :p Mycket smidigt att få både seat-blocking och att slippa kortet (som jag inte har) i loungen. Tror nog dock inte detta kommer hända mig igen...
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
En del har tydligen lyckats matcha även Star Alliance-program (!) till motsvarande nivå hos Turkish. Så det kan vara värt att dra iväg en kopia på ditt EBG-kort till customermiles@thy.com, tillsammans med utdrag från senaste året.
 
Toppen