Senaste nytt

SAS öppnar fem nya rutter från Sverige

BusinessClass

Redaktör
Med sommarprogrammet 2017 startar öppnar SAS nya helårsrutter från Stockholm till München och Krakow. Dessutom ökar SAS antalet avgångar, säten och rutter till populära semesterdestinationer i Europa. Totalt utökar SAS sitt utbud med över 330 000 säten från Skandinavien till Kroatien, Portugal och Spanien och öppnar fem nya rutter från Sverige av totalt 15 nya…
 
Värt att notera att INGEN av de nya linjerna går från Landvetter. Den enorma tillväxten som vi ser i Göteborg nu verkar gå SAS helt spårlöst förbi...
 
När du säger "enorma tillväxten" i Göteborg, vad syftar du på då? För det har inte bara gått helt förbi SAS, utan mig själv med..

Fler inflyttade någonsin, lägre arbetslöshet än Stockholm och Malmö, näringslivet går för högvarv och byggplanerna saknar motstycke även i ett europeiskt perspektiv. Sverige har en fantastisk tillväxt och det är bra märkligt att av 15 linjer så är NOLL från Landvetter...
 
SAS pysslar inte med välgörenhet så om de inte öppnar nya linjer från GOT så beror det på att alternativen att öppna från andra platser är bättre.

Självklart skall SAS inte syssla med välgörenhet, det är väl SJs roll... Vi får väl se vad som händer nu när staten börjar sälja ut sitt innehav. Kanske kan vi se fler linjer då...
 

JohanA

Medlem
Jag följer dig inte nu. Känns som om det behövs en reality check... Göteborg i all ära men det är inte där Europas, Nordens eller ens Sveriges samhällsekonomiska motor finns.

Får mig att tänka på Tony Rickardsson... Ja é inte bitter... ;)
 
Toppen