Senaste nytt

Tips på resmål med fyraårig son i April?

joa

Medlem
Lite förutsättningar:
* Någon gång i April.
* Blir borta 1-1.5 vecka
* Vill kunna nyttja en 2-4-1 med AMEX så det är Star Alliance som gäller.
* Vill flyga Business eller First, men inte med fler än ett byte på dit eller hemresan.
* Sol och bad skall vara möjligt, MEN andra aktiviteter som kan vara kul för barn bör finnas för att bryta av badandet. Badande i pool går bort, för tråkigt i längden...
* Har varit i Californien med honom för en par år sedan så inte dit.
* Funderar på USA´s östkust med hela familjen vid ett annat tillfälle så det går bort.
* Ogärna i Europa.
* Han gillar att flyga och resa så den delen är inte ett problem. Vi var i NYC i Augusti och det funkade kanon. En klockren resa.
 

joa

Medlem
Hade gärna provat något mindre mainstream. Iofs inte varit i Dubai.
Förslag på flyget och bolag får gärna också ges för bra flygupplevelse.
Funderat på Kapstaden, men kanske inte tillräckligt mycket för kids där. Plus att jag varit där. Karibien någonstans var en annan tanke, men barnaktiviteter....?
 

agehall

Medlem
Så vad du egentligen vill är att någon ska hitta dig två awardplatser i business/first till något varmt ställe i april 2017 då även påsken infaller? Jag tror ärligt talat inte det är läge att vara kräsen när det kommer förslag - du får nog vara glad om du hittar två platser till någon varmare destination alls.
 

joa

Medlem
Äh, tänkte inte ens på att det är påsk då. Klantigt...
Kan lika gärna åka i Maj så jag ändrar frågan till Maj då :)
 
Utan att förholda mig till availability på award resor, här är dom fundering jag har på liknande resa (med barn 6+9 år)
- Hong Kong; möjlighet för strand, Disney, båt-sightseeing
- Dubai; har vel alltihop (röstas ner varje gång för våran del, men varje sin smak)
- Singapore; trevligt på Sentosa Island, zoo, båtsightseeing
- Maldiverne / Mauritius: strand.....
- Florida; mycket barnvänligt med många parkar, stränder etc.
 
Toppen