Senaste nytt

Vill SAS inte tjäna pengar eller är det IT-avdelningen som ställer till det?

Johan67

Medlem
Fredagen 7 oktober gjorde jag en bokning för avresa den 10 oktober kl 06.10.

Vid bokningstillfället ville jag boka SAS Plus från Arlanda via Oslo och sedan vidare med inrikesflyg i Norge.

Det fanns inga Plus-biljetter kvar - inte ens till full-flex-priset så det fick bli en Go-biljett.

Ombordstigning ca kl 05.50 tidigare idag och det var 12 Plus-rader med totalt 10 passagerare.

Vidareflyget inrikes i Norge hade 7 Plus-rader och totalt 6 passagerare.

Hur kan det komma sig att SAS inte vill sälja fler Plus-biljetter eller är det något annat som gör att det blir så här?
 
Last edited:

Agö

Medlem
Fredagen 7 oktober gjorde jag en bokning för avresa den 10 oktober kl 06.10.

Vid bokningstillfället ville jag boka SAS Plus från Arlanda via Oslo och sedan vidare med inrikesflyg i Norge.

Det fanns inga Plus-biljetter kvar - inte ens till full-flex-priset så det fick bli en Go-biljett.

Ombordstigning ca kl 05.50 tidigare idag och det var 12 Plus-rader och med totalt 10 passagerare.

Vidareflyget inrikes i Norge hade 7 Plus-rader och totalt 6 passagerare.

Hur kan det komma sig att SAS inte vill sälja fler Plus-biljetter eller är det något annat som gär att det blir så här?
Vad var nästa ben? Om du bokade genomgående och nästa ben var med annat bolag kanske det berodde på det?
 

Carl

Medlem
Konstigt kan jag tycka.
Kan det varit så att några bokade av /om sina biljetter efter det du bokat din biljett?
 

AABack2ARN

Medlem
Lutar mer åt systemfel på SAS.

I dubbel bemärkelse kanske ;)

Tycker dock det händer lite med jämna mellanrum på olika flygbolag att en kabinklass nollas ut helt oförklarligt för att sedan öppnas upp igen. Känns som om det är något i de automatiserade systemen som ibland inte fungerar men att det är så få människor som jobbar med dessa frågor att de inte hinner rättas till direkt. Något som borde leda till minskad försäljning.
 

Johan67

Medlem
Uppdatering:

Samma situation måndagen den 17 oktober - avgången kl 06.10 går inte att boka i annat än economy. Väl ombord så är det i stort sett tomt i Plus-kabinen.

Utan att ha gjort någon djupare vetenskaplig undersökning så kan jag konstatera att det endast gäller måndagar - övriga dagar i veckan är det möjligt att boka samt att det är "nästan" fullt i Plus-kabinen.
 

Son Nguyen

Medlem
Uppdatering:

Samma situation måndagen den 17 oktober - avgången kl 06.10 går inte att boka i annat än economy. Väl ombord så är det i stort sett tomt i Plus-kabinen.

Utan att ha gjort någon djupare vetenskaplig undersökning så kan jag konstatera att det endast gäller måndagar - övriga dagar i veckan är det möjligt att boka samt att det är "nästan" fullt i Plus-kabinen.
Måske pga personale?
 
Toppen