Senaste nytt

Søker Hong Kong-Fukuoka mars 2017

Pedersang

Ny medlem
Hei!
Jeg har aldri bestilt bonusreise med Star Alliance før, så jeg vil gjerne høre litt om hva dere tenker!
Har funnet avganger via Seoul og Taipei som visstnok skal ha ledige awardseter.

  • Varifrån vill du börja din resa? Hong Kong
  • Var är din destination? Fukuoka
  • När vill/behöver du resa ut? 26/3 eller 27/3. Lander i Hong Kong med SAS 07:10 søndag 26. mars. Vil være sikker på å rekke flyet videre mot Fukuoka om det er forsinkelser.
  • När vill/behöver du komma hem? One way
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 3 voksne
  • I vilken kabinklass? Business. (Én vei star alliance 30.000 poeng?)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance bonusreise
  • Vad är din budget? (per person) 45.000 poeng + avgifter
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra business og tid til sightseeing!
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Seoul eller Taipei. Ønsker nok tid til litt sightseeing! Om det er en regel med stopover på 24 timer, så er det ok. Ønsker ikke mer enn rundt 48 timer på stopover. Bør ankomme Fukuoka senest onsdag morgen. Om stopover ikke er mulig, så er det mer interessant med direktefly til Fukuoka/Osaka/Tokyo.

Helst ikke nattflyvning, da vi vil prøve å sove av oss jetlag så fort som mulig. :)

Takk! :)
 

JohanA

Medlem
Om du har funnit lediga platser behöver du inte fråga här utan bara boka. :)

Stopover är inte möjligt alls. Däremot kan du ha transit som max är 23h 59m.
 

Pedersang

Ny medlem
:D Ok!
Ja, jeg ringer gjerne SAS og booker, men det at det er ledige plasser på award sier ikke meg så mye mer enn at noe er mulig. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal be SAS om å bestille, og håper at noen kan hjelpe meg litt med det? Vil jo gjerne få mest mulig ut av denne bookingen.

Kan jeg velge hvilken avgang som helst innenfor 23:59 som har ledige plasser i award? Kan jeg til og med velge HKG-TPE-ICN-HND så lenge det er innenfor 23:59 på hver transit, det finnes ledige plasser, og alt er innenfor samme sone?

Jeg har bare bestilt en bonusreise t/r Longyearbyen før på sas.no...

Går dette an, for eksempel:

26/3: HKG-TPE 20:55-22:40 Eva Air
27/3: TPE-ICN 16:30-19:50 Eva Air
28/3: ICN-HND 15:50-17:55 Asiana

Såvidt jeg forstår er det ledige plasser i I, ifølge Expertflyer.

Er det noen begrensning på hvor mange legs man kan ha?
Koster dette 30000 eurobonuspoeng, uansett hvor mange legs jeg får inn?

:)
 

palmen

Moderator
:D Ok!
Ja, jeg ringer gjerne SAS og booker, men det at det er ledige plasser på award sier ikke meg så mye mer enn at noe er mulig. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal be SAS om å bestille, og håper at noen kan hjelpe meg litt med det? Vil jo gjerne få mest mulig ut av denne bookingen.

Kan jeg velge hvilken avgang som helst innenfor 23:59 som har ledige plasser i award? Kan jeg til og med velge HKG-TPE-ICN-HND så lenge det er innenfor 23:59 på hver transit, det finnes ledige plasser, og alt er innenfor samme sone?

Jeg har bare bestilt en bonusreise t/r Longyearbyen før på sas.no...

Går dette an, for eksempel:

26/3: HKG-TPE 20:55-22:40 Eva Air
27/3: TPE-ICN 16:30-19:50 Eva Air
28/3: ICN-HND 15:50-17:55 Asiana

Såvidt jeg forstår er det ledige plasser i I, ifølge Expertflyer.

Er det noen begrensning på hvor mange legs man kan ha?
Koster dette 30000 eurobonuspoeng, uansett hvor mange legs jeg får inn?

:)
Du kan max ha 8 flighter, de flighter du skriver bör fungera. Bara för att det finns I på expertflyer behöver de dock inte gå att boka. Läs gärna första inlägget inte den stora 2-4-1 tråden, där står allt beskrivet och det finns länkar till nyttig info.
 

Dr. Miles

Expert
Off topic svar.

Inte med SAS EuroBonus poäng men med 20.000 avioa från British Airways Executive Club kan man flyga mellan Hong Kong och Fukuoka med Cathay Dragon (nonstop flyg) eller Cathay Pacific (one-stop flyg via Taipei).

Har du redan minst 11.000 avios, kan du också välja avios+cash option.
Då kostar det 11.000 avios + ca 1.130 SEK inkl. Cash del och skatter.

rps20161010_090349.jpg


Comfortmässigt är Cathay Pacific bättre än Cathay Dragon för att Cathay Pacific har antingen herring bone stolar eller Sicma Zodiac stolar i Business class på Airbus A330 som de använder på den här sträckan, men Cathay Dragon använder Airbus A321 med regional Business class stolar.

Cathay Dragon Business class på Airbus A320/321:
dragonair-business-a321-hkg-pek_07-jpg.52823


Bildreserapport: Dragonair Business class A321, Hong Kong-Changsha | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Pedersang

Ny medlem
:) :) :)

Det blir nok ingen reiser med BA den nærmeste tiden, dessverre, men takk for tipset!

...noen tips til hvordan man kan se tilgjengelighet domestic i Japan? Ringe SAS?
Det gjelder OKA-ISG, evt. ISG-OKA.

Redd for at jeg ikke finner noe fordi det ikke er en mulig bonusreise...

HKG-ICN-OKA-ISG-KIX/HND er det jeg ser på nå.
 

Dr. Miles

Expert
:) :) :)

Det blir nok ingen reiser med BA den nærmeste tiden, dessverre, men takk for tipset!

...noen tips til hvordan man kan se tilgjengelighet domestic i Japan? Ringe SAS?
Det gjelder OKA-ISG, evt. ISG-OKA.

Redd for at jeg ikke finner noe fordi det ikke er en mulig bonusreise...

HKG-ICN-OKA-ISG-KIX/HND er det jeg ser på nå.
Om din slutdestination är Ishigaki (ISG) i södra Japan, skulle jag vilja föreslå att köpa Hong Kong Express direktflyg mellan Hong Kong - Ishigaki, sedan spara SAS EuroBonus poäng till ett annat tillfälle.

Hong Kong Express öppnar Hong Kong - Ishigaki fr o m 2016-06-16 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tyvärr tidtabellen är inte optimalt för dem som flyger till/från Hong Kong med SAS.
 

Pedersang

Ny medlem
Nei, tidene med HK express var ikke så bra, men samtidig er det jo ok å sove ut jetlag i Hong Kong, og så fly til Tokyo tidlig neste morgen. Det er fortsatt billigere enn prisen SAS ville ha t/r Narita.
For oss er det fint mulig å bruke dagen i Hong Kong, i Disneyland, eller på hotellet. Sist vi fløy til Japan fikk vi ikke mye ut av første dagen på grunn av jetlag.

Jeg ringer SAS i morgen og prøver meg på følgende one way award:
27/3: HKG-ICN 07:45-12:45 Air India 787
28/3: ICN-OKA 09:40-11:55 Asiana
29/3: OKA-MMY 10:30-11:20 ANA
30/3-1: MMY-ISG 10:55-11:25 ANA
30/3-2: ISG-NGO 17:45-20:10 ANA

Har aldri prøvd å ringe SAS for å bestille award før, så det blir spennende å se hva de sier om dette på telefon, og hva det vil koste i skatter og avgifter.
Hadde vært kjempegøy med øyhopping i Japan! Men, jeg tror nok dette var litt for enkelt, og for godt til å være sant...
 
Toppen