Senaste nytt

4 av 10 skapar nya relationer under flygresan

Jacob

Medlem
Skyscanner har gjort en undersökning bland 700 resenärer kring relationer och resande och nya bekantskaper som stiftats under resor. 39 procent av de tillfrågade uppger att de utvecklat en vänskapsrelation med någon de träffat på flyget och sex procent uppger att de inlett en romans med någon de träffat uppe i luften.

Fem procent har även hittat nya vänner på flygresan som de spenderat tid med på semestern och sju procent har fortsatt hålla kontakten efter semestern (även om det oftast blir kortlivade relationer).

Scyscanner frågade även om KLMs nya Facebook app Meet & Seat som låter passagerare välja sitt sittgranne och hur många som skulle kunna tänka sig använda appen.
23 procent var nyfikna på att testa appen, 20 procent att de skulle använda appen och 57 procent tyckte den mest var märklig.
 
Min lillebror fick en flygresa till Dublin hösten 2010 för att se International Rules Football mellan Australien och Irland tillsammans med mig och femton andra grabbar.

På vägen tillbaka satt jag på aisle seat och lillebror i mitten. Då kommer en skitsnygg 21 årig amerikansk tjej och sätter sig vid fönstret. Det tog ungefär fem minuter innan jag insåg att något var på gång. Dom är ihop än idag och hon kommer till Sverige i sommar...
 

Palazzi

Medlem
Jag är tyvärr inte den mest sociala personen i världen när jag reser. Brukar stoppa i hörlurarna och sova/halvsova under hela resan, med undantag för när maten serveras
 

Gnopps

Medlem
Det är jättekul när jag lär känna folk på planet. För det mesta lutar jag dock åt andra hållet med hörlurar samt jobb eller underhållning.

Jag minns en gång när jag flög San Francisco-Paris. Planet var helt fullt utom de 2 platserna bredvid mig. Jag kunde inte tro min tur men vågade inte hoppas innan dörren var stängd. Så stängdes dörren och jag la ut mina saker över alla säten. Då kom två något äldre tjejer över och satte sig, förklarandes att deras förra granne hade luktat illa. Besviken över att ha blivit av med min härliga sängplats satt jag butter till en början men snart började vi prata ändå. Till slut hade vi riktigt roligt, drack, spelade kort och skrattade. Flygresan blev riktigt rolig och var värd den sämre komforten.
 

A380*G

Medlem
Jag är tyvärr inte den mest sociala personen i världen när jag reser. Brukar stoppa i hörlurarna och sova/halvsova under hela resan, med undantag för när maten serveras

Samma, å andra sidan har jag aldrig haft någon bredvid mig som jag känt fysisk attraktion till.
 
Flög MEL-SIN-LHR med Qantas för massa år sedan. När jag kom ombord blev besvikelsen total när jag insåg att stolarna i economy inte var utrustad med egen IFE....:(
Just great, 23 timmar utan egen TV...minuterna senare kommer min stolsgranne (satt längst bak i planet på en 2a). Hon frågade mig vart jag kom ifrån, Sverige sa jag. Och det gjorde hon också!! Dessa 23 timmar blev fyllda utav prat, skratt, drinkar osv. Vi connectade direkt och har aldrig haft en sådan rolig flygning. Har ett kort på henne, hon var lite äldre än vad jag var. Då bodde hon i Malmö och jobbade som sjuksyrra. Vi skildes åt på LHR, hon skulle vidare med BA till CPH och jag vidare med SK till ARN. Vi bytte aldrig e-post adresser. Men tack vare henne blev flygresan mycket trevlig, till trots att jag inte hade egen IFE och att jag flög i economy.

Som lite kurriosa kan nämnas att dirigenten Anders Berglund träffade sin nuvarande sambo (fru??) ombord på ett SAS flyg jobbade som värdinna. Oklart dock om de fortfarande är ihop. Men där ett exempel på när kärleken klickar mellan passagerare och kabinpersonal...:)
 

Rich

Medlem
Jag är tyvärr inte den mest sociala personen i världen när jag reser. Brukar stoppa i hörlurarna och sova/halvsova under hela resan, med undantag för när maten serveras

Samma här. Tycker det är otroligt skönt att stoppa i hörlurarna, komma undan flygplansbruset och bara slappna av när man flyger.
 
När man veckopendlar med flyg så träffar man alltid samma personer för man väljer ju ofta samma stol ochj avgångstid helatiden
(14F för min del på KLM ARN-AMS sista på söndagar)

Jag tycker personligen det är lite kul för vi är nu 3st som slösnackar lite på den flygning och vi kommer från HELT olika brancher, en inom tåg, en är tandläkare och jag är pilot.
 

Knucket

Medlem
Min fru satt på stolsraden framför mig på väg till KOS 1986. Vi hookade upp senare på resan och jag flyttade till henne samma år. Fortfarande tillsammans :)
 
Toppen