Senaste nytt

Första poängresa, tacksam för hjälp

ramo

Medlem

Hej

Det har nu äntligen blivit dags att planera in första poängresan, och jag skulle verkligen uppskatta
lite hjälp på vägen.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Japan, Singapore
  3. När vill/behöver du resa ut? April
  4. När vill/behöver du komma hem? Flexibelt
  5. Hur länge vill du vara borta? 3-4 dagar Tokyo, 4 dagar Singapore
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business klass
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 140 000 poäng med 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Lyxig flygupplevelse med bra desitnation!
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Malaysia, Bangkok och ev Hongkong
Eftersom jag vill stanna både i Japan och Singapore blir det open jaw biljetter. Vilken rutt passar bäst om jag vill få med alla destinationer med max tid i varje land (23h) utöver slutdestinationerna.
Går det att åka Arlanda- bangkok - malaysia - singapore? Sedan Japan - hongkong- hem
eller finns det bättre rutter.
Om jag skulle vilja resa i April, är det för sent att hitta biljetter? Hur specifik måste man vara när man ringer Tallinn för att göra bokningen, måste man ta reda på exakt alla segment och flygnr, stad till stad
eller hjälper dem till med att hitta passande flyg?
Tackar för hjälpen..

 

palmen

Moderator
Är inte helt säker på hur reglerna är när du kör en open jaw, dvs om man får åka tillbaka till samma zon som man var i på utresan. Om det är ok ser jag inga problem med din routing.

Hur specifik du bör vara när du ringer Tallinn. Helst ska du veta vilket flightnummer, vilken dag samt alla sträckor du vill boka. Du sparar Tallinn massa tid och gör dig själv en stor tjänst. De brukar vara ganska duktiga att hjälpa till att hitta flyg men om du inte specar hur du vill åka kommer de ge dig "rakaste vägen" och så korta stopp som möjligt troligtvis.

Beroende på när du vill åka i April så kan det vara bra eller dålig tillgång på awardbiljetter. Påsk inträffar i April i år och även körsbärsblomningen i Japan är runt månadsskiftet mars/april om jag kommer ihåg rätt. Detta innebär att många redan bokat award runt dessa datum och utbudet är troligtvis sämre.

Det bästa du kan göra är att själv titta på Uniteds hemsida om du kan hitta flighter som passar.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Guide för 2-4-1 med alla nödvändiga länkar hittar du här
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

ramo

Medlem
Tack så mycket för svaret, finns det någon annan bättre rutt än den jag har skrivit som passar mina destinationer?
Borde jag försöka sikta in mig på något specifikt flygbolag eller är det inte så stor skillnad mellan dem när det
gäller business klass?
 
Toppen