Senaste nytt

Första serveringsvagnarna på Qatar!

Sofia

Medlem
Dröm om min förvåning när de rullar ut en VAGN i C-kabinen på min senaste hemresa från Bali! De använde den iofs till att duka borden med dukar, servetter, smör och annat, men ändå. Första och enda gången jag sett det. Har någon annan också gjort det?

Sen när matserveringen kom igång var det dock som vanligt individuell service.
 

renrhos

Medlem
Det stämmer på min flight från ARN-DOH i februari användes de vagnen som du beskrev det, förberedelse för matserveringen. Sedan på returen var vagnen framme igen. Men på min senaste resa till Bangkok på A380 så kan jag inte minas att de var någon vagn framme överhuvudtaget. Så min gissning är att de är upp till CC om de vill använda vagn eller inte, eller beroende på flygplanstyp?
 

Sofia

Medlem
Har inte sett på 787 men väl på 777:an från Denpasar för knappt två veckor sedan. Det gör mig ju iofs ingenting alls, det är väl bara bra för FA att slippa springa med ett saltkar i taget.
 

renrhos

Medlem
Absolut blir det mindre spring i kabinen och lugnare i allmänt, med vagnen inför servering kan jag tycka!
 

segra

Medlem
IMG_0739.JPG
Vagnen dyker upp lite då och då. Här en bild från vår resa till MLE i oktober-15
 

LarsCph

Medlem
Ja det har jeg også oplevet fra Manila til Doha med Qatar i 777-300ER. Bare til opdækningen og derefter individuel service.
 
Toppen