Senaste nytt

Hjälp med resmål

Tobbeee

Medlem
jag, min fru och 2 barn ( 1 och 3 år) tänkte resa 1-2 veckor i april, maj nästa år.

Pga barnen ska det vara ett barnvänligt resmål, gärna sol och badresa men utanför Europa.

Min första tanke är Asien, vilka resmål i Asien kan ni rekommendera, gärna någonstans dit SAS har direktflyg.

Hittade även väldigt prisvänliga flyg till LA, vad säger ni om det med två små barm?

Andra tips tas gärna emot också!
 

JohanA

Medlem
Longhaul med småbarn ska man tänka på avgångstid. Det är väldigt viktigt för att få en så behaglig resa som möjligt. Nattflyg är utmärkt om ni flyger business eller First. Lite film och mat sedan sussar de i 6-7 timmar i horisontell stol.

LAX är bra destination. Finns många fina stränder både norr och söder om LAX. Malibu är väldigt trevligt, eller Newport. Ni kan även åka ner till San Diego och La Jolla, där ni kan se sälarna och bada med dem.
 

Maja

Medlem
Vi har varit i Florida (Hallandale som ligger mellan Miami och Fort Lauderdale) sedan dottern var 6 månader. Var där i maj när hon var drygt 1 år och det var alldeles ljuvligt. Inte så hög luftfuktighet och lagom varmt. Rekommenderas varmt mao!

Vi har då varit där i 2 veckor och har alltid hyrt lägenhet privat (Homeaway.com).
 
Toppen