Senaste nytt

Award biljetter med Singapore Airlines

wenne87

Medlem
Go kväll!

Kanske passar denna fråga här, kanske under flygbiljetter...

MEN, Jag letar efter awardbiljetter, 2 stki business, till någonstans i sydostasien, och jag vill ta mig till asien med Singapore Airlines, detta från Europa.

Spelar mindre roll vart, eller nästan ingen roll när, någon som vet om det ens är möjligt? Vet att first är knepigt att få till, men är det en omöjlighet att ta sig till Asien med detta bolag gratis? Är det så illa att vill man åka med SQ så måste man helt enkelt betala för sig? Ska det vara så?=)

Hoppas någon har en lösning på detta, att det finns eller att jag bara kan sluta att leta!
Önskar er alla en fin kväll!
 

kajjan85

Medlem
Go kväll!

Kanske passar denna fråga här, kanske under flygbiljetter...

MEN, Jag letar efter awardbiljetter, 2 stki business, till någonstans i sydostasien, och jag vill ta mig till asien med Singapore Airlines, detta från Europa.

Spelar mindre roll vart, eller nästan ingen roll när, någon som vet om det ens är möjligt? Vet att first är knepigt att få till, men är det en omöjlighet att ta sig till Asien med detta bolag gratis? Är det så illa att vill man åka med SQ så måste man helt enkelt betala för sig? Ska det vara så?=)

Hoppas någon har en lösning på detta, att det finns eller att jag bara kan sluta att leta!
Önskar er alla en fin kväll!

Tyvärr ganska svårt att hitta business awards med SQ från Europa. Ett tips är att bli medlem på https://www.ana.co.jp och använda deras sökmotor. Den hittar biljetter med Singapore Airlines. Inom Asien är det däremot god tillgänglighet för business med SQ, till och med First på ett par sträckor.
 

JacobGBG

Medlem
Jag kan inte minnas att jag sett NÅGON här på forumet lyckas boka en Europa-Asien award med SQ.

Närmaste jag kommit är att se tillgänglighet i Expertflyer men ej på Anas verktyg.
 

Glenn E

Medlem
Jag bokade Singapore - Zurich för 2 personer med Lifemiles på SQ i januari 2015.
Det har blivit svårare.

Med kolla från Istanbul för det kan kanske gå.

Enligt Lifemiles finns det SQ från Istanbul i business för 2 personer 17e och 18e oktober
 
Last edited:

staff

Medlem
Det framgar inte vilket loyalty-program du samlar poang/miles i, men anvander du Singapore Airlines KrisFlyer miles finns det ganska god tillganglighet pa de flesta av SQ's flighter mellan Europa och Singapore, i bade Business Class och First/Suites. CPH-rutten ar dock alltid svar att hitta platser pa i "Saver" tyvarr.

Med det sagt finns det ett flertal bolag som har battre saten i J mellan Europa och Asien -- har aldrig varit ett fan av SQ's J-sate varken pa longhaul eller pa shorthaul. Det faktum att du inte kan falla satet langt bak (utan att konvertera till sang, vilket kraver att ryggstodet falls framat) i sittposition ar frustrerande, framfor allt pa langre strackor. Dock ar den mjuka produkten relativt bra, och om Singapore ar din slutdestination sa ar Singapore Airlines naturligtvis ett bra val.
 

ELOS

Medlem
Hej

Har någon lyckats boka Singapore Airlines från t.ex. Hong Kong till Sydney (via Singapore) eller är det bara intra Asien som ni har erfarenhet av är tillgängligt?
 

Harnos

Medlem
Jag kan inte minnas att jag sett NÅGON här på forumet lyckas boka en Europa-Asien award med SQ.

Närmaste jag kommit är att se tillgänglighet i Expertflyer men ej på Anas verktyg.
Har en resa snart Köpenhamn - Singapore i business för två personer bokad genom LifeMiles i december, när jag väntade på att mitt datum skulle dyka upp så kollade jag i princip dagligen och då fanns det tillgänglighet 2st i business varje vecka tisdagar och torsdagar.
 
Last edited:

staff

Medlem
Jag har bokat MEL-PVG, MEL-AMD, SIN-CPH (alla med long haul config) med Lifemiles tidigare, sa visst gar det. Problemet ar att SQ slapper extremt fa saten pa dessa flyg till sina partners. Det ar ett satt att gora produkten mer exklusiv -- nagot de lyckas med, trots att den som sagt inte ar spektakular pa nagot satt.

KrisFlyer miles forblir det basta sattet att boka SQ awards pa.
 

ACervin

Medlem
@staff. Håller med. Har nu samlat på mig ett antal Krisflyer poäng (via Australiska AmEx) och här finns ju god tillgänglighet. Även tidigare haft tur med Lifemiles vid något tillfälle tidigare. Däremot har jag en annan uppfattning om SQ stol i business. Jag tycker det är en av de bästa i luften. Fattas 3000 poäng till Krisflyer Gold. Jobbar på saken.
 

staff

Medlem
Däremot har jag en annan uppfattning om SQ stol i business. Jag tycker det är en av de bästa i luften. Fattas 3000 poäng till Krisflyer Gold. Jobbar på saken.
Ska erkanna att det var lite hyperbole fran min sida.

Sa har: for en produkt som ar sa pass atravard tycker jag den faller pa ett par punkter: att man inte kan falla den tillrackligt for att ha en komfortabel sittposition pa langre flygningar, samt att den de facto ar en "reverse herringbone" med raka ryggstod, vilket gor att man sitter snett om man faller satet och placerar fotterna i kupan under satet framfor. Samtidigt ar det utan tvekan den mest rymliga business class-stolen i branchen och var helt klart revolutionerande nar den introducerades pa A380 for 9 (?) ar sedan.

Ska prova deras nya long haul business class-stol (som snarare ar en vidareutveckling av den gamla) om en vecka sa jag far aterkomma ang den!
 
Toppen