Senaste nytt

Brussels Airlines lounger i Afrika - Freetown, Banjul

Snosken

Medlem
Jag ska i slutet av året för första gången ta mig till Afrika och kommer spendera en tid på flygplatserna i Freetown och Banjul. Ska åka Business med Brussel Airlines och tänkte höra om nån har besökt loungerna på dessa ställen?

Dessutom, verkar som att SN har förnyat sin Business Class, nån som har något gott/ont att säga om den?
 

maba

Medlem
Jag besökte loungen i Banjul för några veckor sen tyvärr var det ingen av de bättre loungerna jag besökt, det fanns öl och läsk som du fick ta från kylen och om du ville ha något att äta (läs en smörgås) så fanns det prislistor med 5-6 alternativ på borden i loungen. Servicen var nästintill obefintlig och väldigt arrogant.

Däremot var SN:s Buisiness Class helt underbar med bra säten och kanonservice. Denna fligh kom från Dakar men jag har hört att flighterna från Freetown fortfarande har den äldre varianten på stolar i Businessclass, hoppas att det inte stämmer.
 

guapeton

Medlem
Enligt SN kommer den nya businesskabinen att vara liknande den Swiss har. Den flyger alltid till och fran NYC sedan uppgraderar de flygplanen allt eftersom.
 

Jacob

Medlem
Dessutom, verkar som att SN har förnyat sin Business Class, nån som har något gott/ont att säga om den?
Fick möjlighet att se och prova Brussels Airlines nya business class stol på ITB mässan i Berlin. Det är i princip samma stol som Swiss så helt OK.

IMG_9291.jpg
 
Toppen